پراکندگی مناسبی برای مجموعه‌های قرآنی در استان فارس وجود ندارد
کد خبر: 4148044
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
اسلامی:

پراکندگی مناسبی برای مجموعه‌های قرآنی در استان فارس وجود ندارد

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآن و عترت فارس گفت: در برخی از شهرستان‌های استان مجموعه‌های خوب قرآنی داریم اما در برخی دیگر نداریم یا اینکه در شیراز در نقاطی مجموعه‌های قرآنی زیادی مشغول به فعالیت هستند اما در جایی دیگر این شهر هیچ مجموعه‌ای فعالیت ندارد یعنی پراکندگی مناسبی در این قضیه وجود ندارد.

محمدحسین اسلامی، عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشوربه گزارش ایکنا از فارس، محمدحسین اسلامی، عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و استان فارس ظهر امروز، 25 خردادماه در نشست شورای قرآن و عترت فارس بر ضرورت تدوین سند جامع قرآنی در این استان تأکید کرد و گفت: در استان فارس نقشه و سند جامع قرآنی نداریم.

وی افزود: این نقشه جامع چند مسئله را به وجود می‌آورد نخست اینکه وظایف دستگاه‌ها و حلقه‌های بین آن‌ها و مردم را مشخص می‌کند و همچنین حرکت در مسیر هر کدام را تعیین می‌کند.

اسلامی با بیان اینکه تا زمانی که به جلسات خود قدرت اجرایی ندهیم، عملاً نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، گفت: باید فکر اساسی برای این موضوع کنیم که مصوبات جلسات شورای قرآن و عترت استان اجرایی شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت فارس خواستار توجه همه جانبه به تمام فعالیت‌های قرآنی نقاط استان شد و گفت: در برخی از شهرستان‌ها مجموعه‌های خوب قرآنی داریم اما در برخی دیگر نداریم یا اینکه در شیراز در نقاطی مجموعه‌های قرآنی زیادی مشغول به فعالیت هستند اما در جایی دیگر این شهر هیچ مجموعه‌ای فعالیت ندارد یعنی پراکندگی مناسبی در این قضیه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اگر به این مسائل توجه نکنیم مسلماً نمی‌توانیم فعالیت‌های مفیدی انجام دهیم که بتواند قشر وسیعی از مردم را دربرگیرد، گفت: مجموعه‌های حاکمیتی در موضوع قرآن به شدت به کار تخصصی توجه دارند و این نفع زیادی دارد اما در شرایط امروز جامعه باید توجه بیشتری به این داشته باشیم که قرآن را به کف جامعه بیاوریم.

اسلامی با تصریح اینکه فاصله گرفتن مردم از قرآن جای بحث دارد که برای رفع آن باید به بحث تبلیغ و ترویج بازگردیم، گفت: در بحث تخصصی ضعف‌هایی بوده است اما در بحث تبلیغ و ترویج هم خیلی قوی عمل نکردیم.

انتهای پیام
captcha