بیش از ۳ هزار حامی جدید در طرح «اکرام ایتام» گیلان ثبت‌نام کردند
کد خبر: 4139458
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵

بیش از ۳ هزار حامی جدید در طرح «اکرام ایتام» گیلان ثبت‌نام کردند

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه ۳۳ هزار و ۴۸۰ حامی نیکوکار از فرزندان ایتام و مشمولان طرح محسنین در استان گیلان حمایت می‌شوند، گفت: در ماه رمضان امسال سه‌هزار و ۸۲۴ نفر به‌عنوان حامی جدید در طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت‌نام کرده‌اند که این امر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است.

طرح اکرام ایتام

به گزارش ایکنا از گیلان، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان امروز، 18 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران همراهی خیرین و نیکوکاران را مایه دلگرمی دانست و اظهار کرد: هم اکنون سه هزار و 149 یتیم و هشت‌هزار و 357 فرزند از خانواده محسنین در استان گیلان از حمایت حامیان نیکوکار بهره‌مند می‌شوند که علاوه‌بر دریافت کمک هزینه معیشت، بسیاری از مشکلات درمانی، تحصیلی و مسکن این افراد، از طریق گزارش همکاران اکرام به حامیان و عنایت این بزرگواران مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه 33 هزار و 480 حامی نیکوکار از فرزندان ایتام و مشمولان طرح محسنین در استان گیلان حمایت می‌کنند، افزود: در ماه رمضان امسال سه‌هزار و 824 نفر به‌عنوان حامی جدید در طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت‌نام کرده‌اند که این امر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان گفت: در سال گذشته بیش از 86 میلیارد تومان توسط حامیان به فرزندان معنوی‌شان اهدا شد، از این مبلغ حدود 59 میلیارد تومان از کمک‌های اهدایی حامیان نقدی و مابقی به‌صورت کالا و خدمات ضروری برابر نیازهای فرزندان از سوی این عزیزان اهدا شد.

اهرابی در خصوص نحوه ثبت‌نام حامیان گفت: مردم نوعدوست و خیر جهت حمایت یک یا چند فرزند معنوی می‌توانند با مراجعه و ثبت‌نام در سایت ekram.emdad.ir نسبت به انتخاب فرزند معنوی با شرایط مورد نظر خود(سن، جنسیت، سادات، بیمار، محل سکونت) اقدام کنند. همچنین حامیان با مراجعه حضوری یا تلفنی به واحدهای اکرام ادارات امداد استان می‌توانند نسبت به شرح وضعیت زندگی این افراد آگاهی پیدا کرده و سپس فرزند معنوی خود را جهت حمایت انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه ارسال عدد یک به سرشماره 30003333 نیز از روش‌های دیگر برای ثبت‌نام در طرح اکرام ایتام و محسنین است، گفت: به‌منظور تسهیل در روش‌های پرداخت برای هر فرزند معنوی یک شماره کارت اختصاصی در نظر گرفته می‌شود که حامیان می‌توانند بدون شناسه واریز و از طریق سایت و یا کلیه درگاه‌های بانکی و اپلیکیشن‌های موجود، نسبت به واریز مستقیم هدایای نقدی به حساب فرزندان معنوی اقدام نموده و گزارش پرداخت را در سایت مشاهده کنند.

اهرابی در پایان با قدردانی از همراهی همیشگی مردم نیکوکار و خیر گیلان تصریح کرد: تعدادی از فرزندان ایتام و محسنین هستند که دریافت مراحم بسیار پایینی دارند و امید است با مشارکت مردم خیر استان، بتوانیم سرانه واریزی این عزیزان را ارتقا داده و نیازمندی‌هایشان را برطرف کنیم.

انتهای پیام
captcha