تداوم «شور حسینی» در شیراز
کد خبر: 4081749
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶

تداوم «شور حسینی» در شیراز

سوگواره تعزیه میدانی «شور حسینی» همچنان با اجرای گروه‌های مختلف تعزیه در شیراز ادامه دارد.

تعزیه شور حسینی، تعزیه میدانی، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، روح‌الله رشیدی کوچی، دبیر اجرایی برگزاری سوگواره تعزیه میدانی «شور حسینی» امروز، 7 شهریور در جمع خبرنگاران برنامه‌های این سوگواره در روزهای آتی را تشریح کرد و گفت:  امروز دوشنبه مصادف با روز چهارم با اجرای گروه تعزیه میدانی جانبازان ابوالفضل کوشک بیدک شیراز خواهد بود.

وی افزود: روز سه‌شنبه گروه تعزیه میدانی یاران دستجه فسا را خواهیم داشت و روز چهارشنبه آخرین مراسم با اجرای گروه تعزیه میدانی جوانان بنی هاشم ظفراباد شیراز است.

دبیر اجرایی برگزاری سوگواره تعزیه میدانی شور حسینی با بیان اینکه این تعزیه بزرگترین سوگواره تعزیه میدانی با عنوان شور حسینی  با حضور گروه‌های مختلف تعزیه و همزمان با شروع ماه صفر است، افزود: این رویداد فرهنگی مذهبی با حضور گروه‌های مختلف تعزیه و همزمان با شروع ماه صفر برگزار می‌شود.

رشیدی کوچی ادامه داد: روز اول گروه تعزیه شیراز، روز دوم گروه تعزیه از خرامه، روز سوم گروه تعزیه از سیدان مرودشت‌، روز چهارم گروه از شیراز، روز پنجم از شهرستان فسا، روز آخر تعزیه میدانی ظفرآباد از شیراز در این رویداد به اجرای برنامه پرداخته یا خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه انجمن تعزیه استان فارس و هیئت فسایی‌های مقیم شیراز در زمینه برنامه‌ریزی این رویداد همکاری کردند، بر استمرار و اطلاع‌رسانی در زمان برگزاری رویداد تاکید کرد و افزود: برای نخستین بار در استان فارس این ظرفیت از گروه‌های میدانی تعزیه در مرکز استان جمع می‌شوند و با تکیه بر ظرفیت جوانان بومی انجام می‌شود.

دبیر اجرایی برگزاری سوگواره تعزیه میدانی شور حسینی با تصریح اینکه هنر نمایش و تعزیه با توجه به قدمتی که دارد و اینکه شهر شیراز مهد هنر تعزیه است، گفت: برگزاری این رویداد هم تاثیرگذار و هم ترویج فرهنگ عاشورایی است و از یک فرم خوب برای این منظور استفاده شده است‌.

انتهای پیام
captcha