سلیقه‌گرایی صرف در مدیریت فرهنگ مانع رسیدن به موفقیت است
کد خبر: 4072776
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

سلیقه‌گرایی صرف در مدیریت فرهنگ مانع رسیدن به موفقیت است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: در مدیریت‌ها باید از قانون به‌خوبی استفاده شود و نباید به دنبال سلیقه‌گرایی‌ باشند.

نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان‌جنوبی به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز یکم مردادماه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: مردم ایران برای انقلاب سختی‌های فراوانی کشیدند تا قوانین اسلام حاکم شود بنابراین باید بررسی کرد ریشه مشکلات فرهنگی چیست.

وی افزود: مردم ایران از نظر انسانی سالم، از نظر اسلامی معتقد و از جهت اندیشه و اعتقاد به ولایت اهل بیت(ع) معتقد هستند اما همچنان در امور فرهنگی با مشکل مواجه هستیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تحقق هر امری متکی به دو امر مقتضی و مانع است، اظهار کرد: در حوزه فرهنگی موانع داریم و برای رفع موانع چه فکری باید صورت بگیرد.

وی افزود: وضعیت کشور به گونه‌ای است که با همه استحکامات زیرساختی افرادی وارد صحنه‌های سیاسی و مدیریتی می‌شوند و ادعای مدیریت اسلامی دارند در حالی که براساس افکار بیرونی و بیگانگان پیش می‌روند.

عبادی بیان کرد: با این روند اجازه می‌دهند تا انواع خرابکاری‌ها صورت بگیرد و حتی فضای مجازی با اینکه در کشور رها شده به وسیله آنها مدیریت شود.

وی بر لزوم قانون‌مندی در همه امور تاکید کرد و گفت: هر دولتی روی کار می‌آید یک سیاست و فرهنگ را تبلیغ می‌کند و دولت بعدی همه را از سر می‌گیرد که این امر مشکل بزرگی است.

امام جمعه بیرجند افزود: موانع، مساله مهم ماست نه مقتضی چراکه شرایط از سوی مردم و جامعه فراهم است پس در مدیریت‌ها باید از قانون به‌خوبی استفاده شود و نباید به دنبال سلیقه‌گرایی‌ باشند.

در این نشست نقشه مهندسی فرهنگی کشور تبیین و مقرر شد کمیته‌های تخصصی این نقشه تشکیل و نسبت به عناوین و اهداف برنامه‌ریزی کنند تا در شورای فرهنگ عمومی درخصوص دستورالعمل‌های آن تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام
captcha