بارگاه رضوی، مظهر عزت و محبوب حق است
کد خبر: 4063508
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵

بارگاه رضوی، مظهر عزت و محبوب حق است

سررابط کانون تخصصی مشاوره و مددکاری آستان قدس رضوی در گیلان بیان کرد: وقتی برای خدمت به صحن رضوی مشرف می‌شوم تمام وجود، روح و روانم در معرفت و معنویت صحن و سرای ارض مقدس غرق است و ناب‌ترین لحظات زندگی‌ام را تجربه می‌کنم.

سیده فاطمه حسینی خادمیار رضوی

سیده فاطمه حسینی، سررابط کانون تخصصی مشاوره و مددکاری آستان قدس رضوی در گیلان به‌مناسبت میلاد امام رضا(ع) در گفت‌و‌گو با ایکنا از گیلان بیان کرد: توفیق خدمت در بارگاه قدسی امام رضا(ع)، نیازمند خلوص نیت، قلب سلیم و صدق ارادت به خاندان پیامبر اكرم(ص) است و یقینا محبان ائمه اطهار می‌توانند به این ویژگی‌های اخلاقی دست یابند.

این کارشناس ارشد روانشناسی بالینی با اشاره به نحوه پذیرش خود به عنوان خادمیار رضوی، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۷، پس از گذراندن ارزیابی‌های لازم و آزمون‌های بدو خدمت در کانون بانوان و خانواده استان تهران و البرز پذیرفته شدم و با انجام مصداق‌های خدمتی و اخذ امتیاز، به کشیک حرم مطهر مشرف شده‌ام و در حال حاضر هم سررابط کانون تخصصی مشاوره و مددکاری بنیاد کرامت رضوی در استان گیلان هستم.

وی ادامه داد: در کشیک‌ها در واحد انتظامات حرم مطهر در صحن‌ها، بست‌ها و رواق‌ها، هدایت زائران و رعایت آداب زیارت مضجع شریف ثامن‌الائمه را به عهده دارم و غیرقابل توصیف است زمانی که در بارگاه باعظمت ضامن آهو قطعه‌ای از بهشت، خودم را در محضر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام حاضر می بینم‌. در آن لحظات تمام وجود، روح و روانم در معرفت و معنویت صحن و سرای ارض مقدس غرق است و پاک‌ترین و ناب‌ترین لحظات زندگی‌ام را گذران خواهم کرد.

این خادمیار رضوی به آداب دخول به حرم اشاره و اذعان کرد: در زمانی که برای کشیک حرم مشرف می‌شویم، در بدو ورود از باب‌الرضا به صحن پیامبر اعظم، اذن دخول می‌خوانم و به شکرانه توفیق خدمت، صلوات خاصه حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (علیه آلاف التحیّة ّوالثناء)، را تقدیم خواهم کرد. بعد از ثبت ورود در سامانه خادمیاری رضوی و پوشیدن لباس خدمت و کسب اجازه قلبی از محضر حضرت، در جایگاه مشخص برای ارائه خدمت حاضر می شوم.

حسینی در پاسخ به این سوال که انتظار خدام از زائران حرم چیست، ابراز کرد: به عنوان خادمیار رضوی که قریب به ۵ سال است توفیق خدمت دارم، از تمامی دلدادگان و زائران حضرت انتظار دارم، با رعایت و احترام به آداب زیارت و مراعات احوالات دیگر زائران، زیارت با فضیلتی را کسب نمایند و با رهایی از تمام تعلقات دنیوی خود را به این آستان ملک پاسبان بسپارند.

این دبیر روانشناسی به خاطره‌ای شیرین از دوران خادمیاری خود اشاره و عنوان کرد: یکی از بهترین لحظاتی که تجربه کردم، خنده از ته دل دخترانه دو زائر نوجوان عزیزی بود که ورودی رواق مشرف به حرم مطهر را فراموش کرده بودند و مدام در صحن ها می‌گشتند و خانواده خود را هم پیدا نمی‌کردند. وقتی به خواسته دل رسیدند و در جوار حرم، خانواده خود را دیدند، شادی و شعف زیبایی را احساس کردم.

این خادم‌‌یار رضوی به حواشی اخیر و ساخت فیلم عنکبوت مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: آنان مصداق آیه شریفه قرآن‌اند که می‌فرماید «يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُون، کافران می‌خواهند که نور خدا را با دهانشان (به نَفَس تیره و گفتار جاهلانه خود) خاموش کنند و خدا نگذارد تا آنکه نور خود را در منتهای ظهور و حد اعلای کمال برساند هر چند کافران ناراضی و مخالف باشند».

وی افزود: بارگاه مقدس رضوی مظهر عزت و محبوب حق است و عنایات و کرامت اهل‌بیت پیامبر اسلام (علیهم السلام) با این گزافه‌گویی‌ها و دشمنی‌ها که از صدر اسلام بوده است، شامل حال همه توبه‌کنندگان خواهد شد.

بارگاه رضوی، مظهر عزت و محبوب حق است

انتهای پیام
captcha