15 هزار نفر در جشنواره قرآنی و حدیثی جامعة‌المصطفی شرکت کردند
کد خبر: 4039923
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
معاون فرهنگی و تربیتی جامعةالمصطفی‌ العالمیه گرگان:

15 هزار نفر در جشنواره قرآنی و حدیثی جامعة‌المصطفی شرکت کردند

معاون فرهنگی و تربیتی جامعةالمصطفی‌ العالمیه گرگان برگزاری جشنواره‌های قرآنی و حدیثی را از رسالت‌های این مرکز برشمرد و گفت: در بیست و هفتمین دوره جشنواره قرآنی و حدیثی 15 هزار نفر از طلاب و دانش آموختگان جامعة‌المصطفی العالمیه از 35 کشور دنیا در 20 رشته شرکت کردند.

حجت الاسلام کریمی قدوسی معاون فرهنگی جامعه المصطفی العالمیهبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام جعفر‌ کریمی‌قدوسی، معاون فرهنگی و تربیتی جامعةالمصطفی‌ العالمیه گرگان در مراسم اختتامیه بیست‌و‌هفتمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و‌ حدیثی جامعةالمصطفی العالمیه که امروز،11 اسفندماه در سالن امام خمینی(ره) جامعةالمصطفی العالمیه گرگان برگزار شد، گفت: جشنواره قرآنی و حدیثی جامعةالمصطفی‌ العالمیه هرساله در جهت انس مخاطبین و دانش آموختگان و اساتید و کارکنان و خانواده این مجموعه با معارف الهی در داخل و خارج کشور برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و تربیتی جامعةالمصطفی‌ العالمیه گرگان با بیان اینکه مراکز جامعة‌المصطفی در کنار فعالیت‌های علمی و تربیتی نگاه ویژه‌ای به فعالیت‌های قرآنی و حدیثی دارد، تصریح کرد: این جشنواره به عنوان بزرگترین مسابقات قرآنی و حدیثی در کشورهای مختلف مطرح بوده و از طریق تنوع ملیتی به عنوان هماورد عظیم برای شرکت کنندگان به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام کریمی به هدف برگزاری این جشنواره اشاره‌ کرد و گفت: این جشنواره بنا دارد که آموزه‌های قرآنی را به جامعه مخاطبین به‌ویژه خانواده‌های جامعة‌المصطفی معرفی کند و زمینه توجه به انس به قرآن و آشنایی با فنون و مهارت‌های قرآنی را ترویج دهد.

معاون فرهنگی و‌ تربیتی جامعةالمصطفی‌ العالمیه گرگان با بیان اینکه جامعةالمصطفی‌ العالمیه به عنوان نهادی علمی و تربیتی در جهت اهداف نظام اسلامی فعالیت می‌کند، تصریح‌کرد: این مرکز در کنار فعالیت علمی و آموزشی خود تلاش دارد تا ظرفیت‌ها و استعدادهای طلاب و نخبگان را ارتقا دهد و این جشنواره را به عنوان بازخورد این فعالیت‌ها به مخاطبین معرفی کند.

حجت‌الاسلام کریمی برگزاری جشنواره قرآنی و حدیثی را از رسالت‌های جامعة‌المصطفی العالمیه برشمرد و گفت: 15 هزار نفر از طلاب و دانش آموختگان جامعة‌المصطفی العالمیه از 35 کشور دنیا در 20 رشته در بیست و هفتمین  دوره جشنواره قرآنی و حدیثی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در بخش کتبی و شفاهی به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار شد، گفت: دانش آموختگان و طلاب سراسر کشور در دو بخش مهارتی و در رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ قرآن در مقاطع مختلف و در بخش معارفی شامل تفسیر قرآن مهر، اصول‌کافی و تفاسیر نمونه، ابتهال و اذان و غیره به صورت مجازی به رقابت پرداختند که آثار ارسالی توسط داوران بین‌المللی مورد ارزیابی قرار گرفت و 40 نفر به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند و رتبه‌های برتر را کسب کردند.

انتهای پیام
captcha