ضرورت اختصاص 30 درصد اعتبارات جشنواره استقبال از بهار به حاشیه شهر
کد خبر: 4038314
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸

ضرورت اختصاص 30 درصد اعتبارات جشنواره استقبال از بهار به حاشیه شهر

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: حداقل 30 درصد از اعتبارات استقبال از بهار باید در حاشیه شهر هزینه شود تا بهار 1401، بهار متفاوت و بانشاطی برای ساکنان این پهنه‌ها باشد.

سید ابراهیم علیزاده، رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، سید ابراهیم علیزاده، رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی مشهد با اشاره به پیش رو بودن ایام نوروز، اظهارکرد: بیش از 13 سال است که همزمان با آغاز سال نو و بهار طبیعت، شهرداری مشهد مقدس با برگزاری جشنواره «استقبال از بهار» به استقبال این مناسبت ملی می‌رود و چهره و حال و هوای شهر را دگرگون می‌کند تا جلوه‌های زیبا و خاطره‌انگیزی پیش روی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی رقم بخورد.

وی با بیان اینکه هرساله با پشت سرگذاشتن جشنواره‌های مختلف، شاهد ارتقاء کمی و کیفی جشنواره استقبال از بهار بوده‌ایم، گفت: بسیار خرسندیم که امسال، برای اولین‌بار و بر اساس تاکیدات شورای ششم شهر مشهد، شاهد «جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد» خواهیم بود؛ اتفاقی ارزشمند که یک گام رو به جلو و ارزنده برای مشهدالرضا(ع)، محسوب می‌شود.

علیزاده خاطرنشان کرد: یکی از محوری‌ترین بخش‌های جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد، توجه ویژه به مفاهیم برخاسته از شعار ششمین دوره شورای شهر مشهد مقدس، یعنی «مشهدالرضا(ع)، جهانشهر برکت و کرامت» خواهد بود و در آثار پیشنهادی به دبیرخانه جشنواره، این رویکرد باید مدنظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه توجه به حاشیه شهر، در تمامی ابعاد، رکن اصلی و تاکید جدی شورای شهر در این دوره به شهرداری است، افزود: باید توجه داشت که جشنواره استقبال از بهار هم از این رویکرد و نگاه مستثنی نیست و المان‌ها و رویدادهای پیش‌بینی شده باید در تمام پهنه‌های شهری پیش‌بینی شود.

علیزاده با بیان اینکه مدیریت شهری برای حاشیه شهر باید نگاه ویژه‌ای داشته باشد و حداقل 30 درصد اعتبارات استقبال از بهار در حاشیه شهر هزینه شود، گفت: شهرداری مشهد، به ویژه سازمان فرهنگی و اجتماعی و همچنین معاونت‌های خدمات و محیط‌زیست شهری و عمران و حمل‌ونقل شهرداری مشهد مقدس، باید به این سیاست و رویکرد شورای ششم توجه ویژه ‌داشته باشند تا بهار 1401، بهار متفاوت و بانشاطی برای ساکنان حاشیه شهر مشهد باشد.

وی خاطرنشان کرد: این توجه ویژه‌ می‌تواند در بخش‌های مختلفی چون جانمایی المان‌‎ها، گل‌آرایی و فضاآرایی، نقاشی‌های دیواری، مرمت و لکه‌گیری معابر و ... باشد.

انتهای پیام
captcha