آب شرب ۸۳ درصد روستاهای اسفراین پایدار شد
کد خبر: 4034450
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

آب شرب ۸۳ درصد روستاهای اسفراین پایدار شد

استاندار خراسان شمالی از پایدار شدن آب شرب ۸۳ درصد روستاهای شهرستان اسفراین خبر داد.

محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی، در آیین بهره برداری از پروژه‌های آبرسانی به ۴۱ روستا و آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به ۶۲ روستای استان که صبح دوشنبه ۱۸ بهمن ماه در نمازخانه مسجد روستای کوشکی اسفراین با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: با بهره برداری از پروژه های آبرسانی به ۴۱ روستا، آب شرب ۸۳ درصد از روستاهای این شهرستان به مرحله پایداری می رسد.

وی افزود: این شهرستان ۱۵۵ روستای بالای ۲۰ ‌خانوار دارد که امروز آب ۴۱ روستای دیگر آن با صرف بیش از ۳۴ میلیارد تومان به پایداری رسید.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی آبرسانی به ۶۲ روستای دیگر نیز امروز آغاز شد که بیش از ۷۴ میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی تاکید کرد: با به پایان رسیدن عملیات اجرایی ابرسانی به ۶۲ روستای دیگر اسفراین، جمعیت بهره مند از آب شرب روستایی در شهرستان به ۹۵ درصد می رسد.
گفتنی است امروز پروژه‌های آبرسانی به ۴۱ روستای خراسان شمالی طی آیینی با حضور ویدئو کنفرانسی آیت الله رئیسی رئیس جمهوری و به دستور وی به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی آبرسانی به ۶۲ روستای دیگر آغاز شد.

این پروژه‌ها مربوط به مجتمع‌های آب شرب روستایی زرق آباد، سینان و احد است که شامل اجرای ۵۸ کیلومتر خط انتقال، ۳.۵ کیلومتر شبکه توزیع، احداث ۵ باب مخزن ذخیره آب، احداث ۲ ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز یک حلقه چاه می شود.

برای این پروژه ها ۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی هزینه شده و ۱۲۶۸۶ خانوار و بیش از ۱۳۵ هزار نفر از نعمت آن‌ها بهره مند شدند.

انتهای پیام
captcha