کمک 16 میلیارد تومانی نیک‌اندیشان فارس به نیازمندان
کد خبر: 4024798
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

کمک 16 میلیارد تومانی نیک‌اندیشان فارس به نیازمندان

طبق اعلام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس، نیک‌اندیشان این استان طی 8 ماهه اول سال جاری بیش از 16 میلیارد تومان در قالب صدقات به نیازمندان کمک کردند.

رونمایی سامانه صدقات، کمیته امداد، استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس امروز، 9 دی در مراسم رونمایی از سامانه QR صدقات در شیراز با بیان اینکه فارس یکی از استان‌های پیشرو در امور خیر است، گفت: مردم فارس در 8 ماهه اول سال جاری بیش از 16 میلیارد تومان در قالب صدقات به نیازمندان کمک کردند.

وی افزود: به طور کلی مردم فارس طی این مدت بیش از 157 میلیارد تومان کمک نقدی به نیازمندان کردند که این به غیر از کمک کالاهایی است که انجام داده می‌شود.

بذرافشان به رونمایی سامانه مذکور اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود اسکناس و سکه در منازل و در راستای اعتمادسازی، تسریع در امر پرداخت صدقات و کمک بهتر به نیازمندان طرح QR صدقات در فارس به عنوان استان برتر در کشور، راه‌اندازی شد و از این به بعد مردم می‌توانند صدقات خود از طریق QR پرداخت کنند.

مدیرکل کمیته امداد فارس با بیان اینکه این استان به عنوان استان اول در حوزه QR معرفی شده است، گفت: قریب به 400 هزار صندوق صدقات مشترکان می‌توانند با نصب برچسب این QR روی در منازل، آپارتمان‌ها و در منازل صدقات خود را واریز کنند و یا با نصب اپلیکیشن مخصوص روی گوشی و یا استفاده از لینک QR روی گوشی‌های اندروید، کمتر از یک دقیقه نسبت به پرداخت صدقات در این شیوه نوین و با کارت‌های عضو شتاب اقدام کنند.

جعفر صباغیان، معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد کشور نیز در این مراسم بر ضرورت اعتمادافزایی نسبت به کمیته امداد تاکید کرد و گفت: استفاده از بسترهای الکترونیک به منظور شفاف‌سازی فعالیت‌ها در کمیته امداد در حال انجام است.

 وی تصریح کرد: سامانه QR کد صدقات که پرداخت صدقه به صورت الکترونیک را فراهم می‌کند، در استان‌های مختلف آغاز شده و امروز در فارس راه‌اندازی شد.

 معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد کشور تأکید کرد: نیک‌اندیشان می‌توانند با استفاده از این سامانه، به سهولت صدقات روزانه خود را واریز کنند.

انتهای پیام
captcha