افراد و مجموعه‌های فعال در استان به دنبال سهم خواهی در انتصابات نباشند
کد خبر: 4022889
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳

افراد و مجموعه‌های فعال در استان به دنبال سهم خواهی در انتصابات نباشند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: افراد و مجموعه‌های فعال در استان به دنبال سهم خواهی در انتصابات نباشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت‌الاسلام والمسلمین نوری، یکم دی ماه، در شصت و نهمین گردهمایی ائمه جمعه استان که با حضور استاندار خراسان شمالی در دفتر نماینده ولی فقیه در بجنورد برگزار شد، با تأکید بر تسریع در انتخاب و انتصاب مدیران جدید در استان ضمن رعایت اصل شایسته‌سالاری، اظهار کرد: انتظار می‌رود نمایندگان، گروه‌ها و مجموعه‌های سیاسی و اجتماعی فعال در استان به دنبال سهم خواهی در انتصابات مدیران نباشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه انتخاب و انتصاب استاندار جدید برای استان در دولت سیزدهم حدود سه ماه طول کشید و این تأخیر موجب گلایه‌مندی مردم و نخبگان شد، اکنون انتظار مردم این است که در انتخاب مدیران جدید دستگاه‌های استان، تعلل و تأخیر صورت نگرفته و این روند تسریع شود.

نوری افزود: استاندار خراسان شمالی بومی بوده و استان را به‌خوبی می‌شناسد؛ درنتیجه می‌تواند با مشورت افراد دلسوز در مدت‌زمان کوتاهی اقدام به انتخاب مدیران جدید کند.

امام جمعه بجنورد گفت: البته در این راستا باید به‌گونه‌ای اقدام شود که سهم خواهی صورت نگیرد؛ به این معنا که خدای‌ناکرده هر نماینده و گروه و جناحی به دنبال سهم خواهی در انتصابات نباشد.

وی تأکید کرد: ما به‌ عنوان امامان جمعه در انتصاب و انتخاب مدیران دخالتی نمی‌کنیم و نمی‌خواهیم به‌گونه‌ای باشد که کسی فردا بگوید این مدیر را فلان امام‌جمعه تأیید یا تصریح کرده است.

نوری ادامه داد: به همین دلیل به همه ائمه جمعه توصیه می‌کنیم حرمت و جایگاه امامت جمعه را حفظ کرده و در مشورت‌هایی که ارائه می‌دهید احتیاط کرده و مراقب باشید انتخاب و انتصاب مدیران به گردن ائمه جمعه انداخته نشود.

 

 

انتهای پیام
captcha