نیازمند اقدامات مؤثر در حوزه آفند و پدافند رسانه‌ای هستیم
کد خبر: 4015662
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
رئیس بسیج رسانه گیلان بیان کرد:

نیازمند اقدامات مؤثر در حوزه آفند و پدافند رسانه‌ای هستیم

رئیس بسیج رسانه گیلان، عملکرد رسانه های ملی در حوزه پدافند خبری را نیازمند نقویت دانست و گفت: نیازمند اقدامات مؤثر در حوزه آفند خبری نیز هستیم.

نشست همکاری بسیج رسانه و دانشگاه آزاد گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، مهدی پارسا، رئیس بسیج رسانه استان گیلان امروز، دوم آذرماه در نشست تفاهم همکاری سازمان بسیج رسانه با دانشگاه آزاد اسلامی استان در حوزه فرهنگ رسانه، با تأکید بر لزوم شناخت و درک مدیران نسبت به اهمیت خبر و رسانه در دنیای امروز، اظهار کرد: خروجی عدم شناخت مسئولان از رسانه، گرایش مردم به رسانه های غیرملی و اغلب معاند و معارض است که از هر خلأیی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند.

وی با اشاره به مزیت های پذیرش دانشجویان خارجی به‌ویژه از کشورهای همسایه، افزود: این دانشجویان می توانند فرصت خوبی برای انتقال آموزه های جمهوری اسلامی باشند. رسانه های معتبر دنیا از جمله رویترز، فرانس پرس، اسوشیتدپرس و یونایتدپرس 70 درصد اخبار دنیا را در دست دارند. متأسفانه بخش عمده ای از این خبرها با تز فکری صهیونیسم مدیریت می‌شود.

پارسا، عملکرد رسانه های ملی در حوزه پدافند خبری را نیازمند نقویت دانست و گفت: نیازمند اقدامات مؤثر در حوزه آفند خبری نیز هستیم.

وی رسانه های مرجع و خبرگزاری ها را نیازمند احیا و تقویت دانست و یادآور شد: هرچقدر شاهد بازتاب خبری بیشتر باشیم، گرایش مردم به رسانه های غیر مرجع نیز کاهش پیدا می کند.

رئیس بسیج رسانه گیلان، خواستار برگزاری نشست های رسانه ای با دانشجویان به‌ویژه با موضوع همسایگان شد و افزود: دانشجویان غیر ایرانی سفیران جمهوری اسلامی هستند و باید از این فرصت برای انتقال فرهنگ استفاده کنیم.

پارسا، با اشاره به ضرورت همکاری بسیج رسانه و دانشگاه در حوزه سواد رسانه ای، اضافه کرد: حال رسانه های استان در بخش های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خوب نیستند و باید به تقویت آنان کمک کنیم.

محمد دوستار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز، رسانه را در عصر حاضر جهت دهنده نگرش مردم دانست و اظهار کرد: رسانه ها می توانند در موضوعات مختلف مسیر را مشخص کنند و پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت باشند.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت رسانه ها، افزود: اگر رسانه ها بتوانند پایبندی خود به منشور اخلاقی رسانه شامل مستقل بودن و انتقال مسائل و مشکلات بدون جهت گیری خاص را حفظ کنند، قطعاً می توانند در ارائه خدمت به مردم و ایجاد اعتماد عمومی بین مردم و نظام سیاسی مؤثر باشند.

رئیس دانشگاه آزاد گیلان، از بسیج رسانه به‌عنوان یکی از سازمان های موفق در عرصه ایجاد وحدت رویه رسانه ای یاد کرد و گفت: در دوران کرونا که شاهد به حداقل رسیدن ارتباطات و تعاملات فیزیکی مردم بودیم، افزایش گرایش به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اتفاق افتاده و لذا برخورداری از سواد رسانه کمک می کند تا جامعه دچار اختلال نشود.

دوستار، دانشگاه آزاد را مولود انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: دانشگاه آزاد دفاع از دستاوردهای انقلاب را وظیفه خود می داند و می تواند به‌عنوان یک مرکز فرهنگی و آموزشی در کنار بسیج رسانه قرار گیرد و به ارتقای سواد رسانه جامعه کمک کند.

وی با اشاره به تحصیل 33 هزار دانشجو و 4000 دانش آموز در مراکز آموزشی دانشگاه آزاد در گیلان، تصریح کرد: علاوه بر ارتباط مؤثر با اولیای دانش آموزان، به دنبال راه اندازی ستاد تعامل دانشجو با خانواده برای نخستین بار در دانشگاه هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد گیلان با بیان اینکه مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه همراه با خانواده ها برگزار خواهد شد، اضافه کرد: تعامل با خانواده های دانشجویان مسائل فرهنگی و اجتماعی را به حداقل می رساند.

دوستار، از راه اندازی خبرگزاری دانشگاه آزاد در گیلان خبر داد و گفت: در حال حاضر 712 دانشجوی خارجی اعم از افغان و عراقی داریم که ظرفیت خوبی برای انتقال مباحث فرهنگی است لذا امیدواریم با همکاری بسیج رسانه در جهت اعتلای فرهنگی در حوزه رسانه گام برداریم.

انتهای پیام
captcha