طرح خاصی برای عمق‌بخشی معنوی جوانان در مساجد نداریم
کد خبر: 4015200
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی:

طرح خاصی برای عمق‌بخشی معنوی جوانان در مساجد نداریم

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی گفت: گاهی در ارتقا و آگاهی‌بخشی‌های معنوی نوجوانان و جوانان با استفاده از کالبد مساجد ضعیف عمل می‌کنیم؛ مسئله این است که طرح خاصی برای پیاده‌سازی نداریم در نتیجه جوانان زیاد جذب مسجد نمی‌شوند.

مساجد حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: مساجد ابتدای تمدن‌سازی هستند و تمدن اسلام و ظرفیت‌سازی برای اسلام از این منبع قوی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه مساجد باید دو رویکرد کلان تربیتی و نهادی داشته باشند، افزود: مسجد تراز انقلاب اسلامی باید کانون محوری تربیت نیروی انسانی تمدن‌ساز و نهاد نقش‌آفرین در محله و جامعه باشد.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی بیان کرد: آموزش لازم برای ائمه جماعت با محوریت سه کتاب قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه باید به‌عنوان رویکرد دیده شود تا ائمه جماعت با به‌روزسانی دانسته‌های خود در راستای آگاهی‌بخشی گام بردارند.

رحیم‌آبادی ادامه داد: گاهی در ارتقا و آگاهی‌بخشی‌های معنوی نوجوانان و جوانان ضعیف عمل می‌کنیم؛ درست است در ذهن خود برنامه داریم و ائمه جماعت نیز هر روز آگاهی‌های خود را عمق می‌بخشند، اما طرح خاصی برای پیاده‌سازی نداریم در نتیجه جوانان زیاد جذب مسجد نمی‌شوند.

وی بیان کرد: این طرح‌ها باید با کمک جوانان در محیط مسجد طرح‌ریزی و پیاده‌سازی شود تا بتوان براساس سلایق، علایق و نیازها برنامه‌ریزی برای اجرا کرد.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: «اگر مسجد، کيفيت شايسته خود را بيابد، هزينه‌های مادی و معنوی بسياری از دوش جامعه و مردم و مسئولان برداشته خواهد شد»؛ این امر به این معنی است که مسئولان از ظرفیت ویژه مساجد برای حل آسیب‌های اجتماعی کمک بگیرند.

رحیم‌آبادی یادآور شد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز باید با توجه به رسالت و اهداف خود، رصد نیازهای محله و نگاه آسیب‌شناسانه ائمه جماعت در راستای طرح‌ریزی این برنامه‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha