مطالبه مردم اصفهان به‌ حق است/ منابع آب موجود عادلانه توزیع شود
کد خبر: 4014605
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
حجت‌الاسلام رهبر در گفت‌وگو با ایکنا:

مطالبه مردم اصفهان به‌ حق است/ منابع آب موجود عادلانه توزیع شود

امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به تجمع دیروز مردم این شهر به‌منظور احیای زاینده‌رود، گفت: مطالبات مردم و کشاورزان در خصوص آب به‌ حق است و وزارت نیرو باید نظارت کند که منابع آب موجود عادلانه و مشروع توزیع شود.

محمدتقی رهبر امام‌جمعه موقت اصفهان

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام‌جمعه موقت اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: آب اصفهان همواره مشکل داشته و حتی زمانی که من نماینده مجلس بودم، یکی از مسائل مهمی که در صحبت با مسئولان پیگیری می‌کردیم، بحث آب اصفهان بود. امروز نیز مطالبات مسالمت‌آمیز مردم و کشاورزان در خصوص آب به‌ حق است و واقعیت دارد، چون زندگی آنها به این آب وابسته است.

وی با اشاره به پوشش خبری تجمع مردم اصفهان از طریق صداوسیما، افزود: دولت توجه ویژه و اهتمام جدی به خواسته‌های مردم و دغدغه خدمتگزاری به آنها را دارد، ولی مسئله آب از یک طرف ناشی از کم‌آبی است که متأسفانه امسال نیز خبرهای خوبی از منابع آب اصفهان به گوش نمی‌رسد. بنابراین، با بحران کم‌آبی، نیاز ضروری مردم و یافتن راهکار مواجهیم. علاوه بر بهره‌گیری از نظر کارشناسان در این خصوص، باید با دعا و توسل نیز از خدای متعال بخواهیم که لطف خود را شامل حال ما کند.

امام‌جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که مقدار آب موجود باید عادلانه توزیع شود و منابع آب زاینده‌رود و کوهرنگ از سرچشمه تا باتلاق گاوخونی منطقه وسیعی را شامل می‌شود که حقوق همه این‌ها باید رعایت شود. به هر حال، دولت باید برای کمبود آب برنامه داشته باشد و از طرف دیگر، وزارت نیرو نظارت کند که آب موجود عادلانه توزیع شود، یعنی چه آن منطقه‌ای که به آب نزدیک است و چه آن منطقه‌ای که با آب فاصله دارد، هر کدام حق مشروع خود را به‌دست آورند.

حجت‌الاسلام رهبر اضافه کرد: دولت کمر به خدمت مردم و به‌خصوص محرومان بسته و منطقه شرق اصفهان نیز واقعاً از مناطق محروم است. من خودم نماینده بوده و به این منطقه رفت‌وآمد داشته و همه چیز را از نزدیک مشاهده کرده‌ام. مسئولان نیز به مسائل توجه دارند و به لطف خدا، امیدواریم وضع سامان پیدا کند.

وی ادامه داد: ممکن است از گذشته گلایه‌هایی وجود داشته باشد، ولی امیدواریم که در دولت جدید، با توجه به سوابق و خدمات مردم اصفهان و نقش این منطقه به‌عنوان یکی از قطب‌های فرهنگی و تمدنی کشور، عنایت ویژه‌ای به این خطه صورت گیرد. امیدواریم رئیس‌جمهور نیز سفری به اصفهان داشته باشد و به شرق این استان سرکشی کند.

امام‌جمعه موقت اصفهان بیان کرد: مسئولان قطعاً پیام مردم را در تجمع دیروز شنیدند و امیدواریم متعاقب این مطالبات، اقدامات منطقی و قانونی و خدمت‌رسانی بیشتر به‌ویژه در خصوص مسئله آب انجام شود.

انتهای پیام
captcha