آغاز احداث ساختمان مجمع خیران مدرسه‌ساز چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4012838
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
به‌همت یک بانوی خیر انجام شد؛

آغاز احداث ساختمان مجمع خیران مدرسه‌ساز چهارمحال‌وبختیاری

کلنگ احداث ساختمان مجمع خیران مدرسه‌ساز چهارمحال‌وبختیاری که با مشارکت طوبی کوهی حبیبی بانوی خیر مدرسه‌ساز در سه طبقه احداث می‌شود، به زمین زده شد.

کلنگ زنی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، آیین کلنگ‌‌زنی ساختمان مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان، امروز ۲۲ آبان‌ماه با حضور معاون امور مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، مدیران و مسئولان آموزش و پرورش و خیران مدرسه‌ساز استان در شهرکرد برگزار شد.

محمدعلی قورچی بیگی، معاون امور مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در این آیین با اشاره به برگزاری بیست‌و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور در هفته گذشته و با حضور معاون اول رئیس جمهور، اظهار کرد: در این جلسه که بیش از هزار خیر مدرسه‌ساز از سراسر کشور به‌صورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند، مراتب قدردانی دولت از این خیران نیک‌اندیش به آنان ابلاغ شد.

وی ادامه داد: قدردانی از خیران و تلاش برای انجام تکالیف مهم‌ترین وظیفه ماست و باید بتوان فرهنگ انجام کار خیر را در میان مردم نهادینه ساخت که این مهم از سال گذشته در طرح «آجر به آجر» دنبال شده است؛ در طرح مذکور فرهنگ مشارکت و نوعدوستی در خانواده‌ها ترویج می‌شود تا در آینده شاهد افزایش تعداد خیران مدرسه‌ساز باشیم.

قورچی بیگی با ذکر اینکه در طرح آجر به آجر چندین پویش راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: در پویش «به‌رنگ مدرسه» که اخیراً اجرا شد از دانش‌آموزان خواستیم که نقاشی‌های خود با موضوع مدرسه دوست‌داشتنی را برای ما ارسال کنند و در فرصت دوماهه این پویش بالغ بر ۲۷۰ هزار نقاشی دریافت شد که به‌زودی چاپ و در اختیار مدارس قرار می‌گیرد؛ نوع نگاه دانش‌آموزان و دیدگاه آنان در مورد مدرسه زیبا و قابل تامل بود.

معاون امور مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: این امیدواری وجود دارد که مدارس ما با مشارکت خیران به فضاهایی تبدیل شوند که دانش‌آموزان با میل و رغبت ساعت‌ها در آن با شادی سپری کنند و درس زندگی بیاموزند.

قورچی بیگی گفت: خوشبختانه باوجود مشکلات متعدد اقتصادی، چهارمحال‌وبختیاری سال گذشته رشد ۲۷ درصدی در جذب خیران داشت که این امر افق روشنی را برای مقوله مدرسه‌سازی استان ترسیم می‌کند.

 تکمیل و تحویل 89 پروژه نیمه تمام خیری به آموزش و پرورش

در ادامه، فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه پیشرفت و توسعه علم قطعا در گرو داشتن مدارس مجهز و پیشرفته است، اظهار کرد: این امر به‌وضوح در سطح و کیفیت آموزش و رشد علم در کشورهای توسعه یافته مشهود است، لذا هر چه در جهت ایجاد مدارس پیشرفته تلاش شود، تحقق عدالت و پیشرفت آموزشی را شاهد خواهیم بود و دانش‌آموزان می‌توانند در فضای عدالت آموزشی استعدادهای خود را شکوفا کنند.

وی ادامه داد: امروز در استان به همت تمامی خیران و به‌ویژه امروز با حضور بانوی خیر خانم کوهی بنا داریم خانه‌ای احداث و کسانی را در آن گرد هم آوریم که دل در گرو پیشرفت استان دارند و امید است این فضا جایگاهی همیشه مملو از خیران دغدغه‌مند باشد که تلاش دارند بستر را برای دانش‌آموزان فراهم کنند تا به مرحله توسعه‌یافتگی در آموزش برسیم.

قائدامینی بیان کرد: اگرچه تعداد پرشماری مدرسه خیرساز در استان به‌همت خیران احداث شده است اما هنوز در تأمین فضاهای ایمن و مجهز برای کسب علم و معرفت و معنویت دانش‌آموزان نیازمند یاری خیران هستیم که امید است با ایجاد مجمع و احداث ساختمان خیران مدرسه‌ساز، شاهد فعالیت بیش از پیش خیران مدرسه‌ساز استان باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در دو سال اخیر با کمک سازمان نوسازی مدارس و سازمان برنامه و بودجه کشور، ۸۹ پروژه خیری نیمه‌تمام تکمیل شده و به آموزش و پرورش تحویل داده شدند.

ساختمان مجمع خیران مدرسه‌ساز استان با مشارکت طوبی کوهی حبیبی خیر مدرسه‌ساز و در سه طبقه احداث می‌شود که زمین این مجموعه از سوی آموزش و پرورش استان تامین شده است.

انتهای پیام
captcha