مدرسه مجازی مؤسسه نورالانوار ملکوت اصفهان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4007790
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸

مدرسه مجازی مؤسسه نورالانوار ملکوت اصفهان راه‌اندازی می‌شود

مدیر مؤسسه نورالانوار ملکوت اصفهان از تأسیس مدرسه مجازی این مؤسسه با محوریت آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن و با همکاری مؤسسه مهد قرآن و مجمع خیرین قرآنی این استان در آینده نزدیک خبر داد.

مدرسه مجازی مؤسسه نورالانوار ملکوت اصفهان راه‌اندازی می‌شود

اکرم جمشیدیان، مدیر مؤسسه نورالانوار ملکوت اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، از تأسیس مدرسه مجازی این مؤسسه در روزهای آینده خبر داد و اظهار کرد: این مدرسه با همکاری مؤسسه مهد قرآن و مجمع خیرین قرآنی استان اصفهان تأسیس می‌شود و ثبت نام افراد برای شرکت در این طرح آغاز شده است. علاوه بر فعالان قرآنی، هر کس که علاقه‌مند به یادگیری معارف قرآن و اهل بیت(ع) باشد نیز می‌تواند در این مدرسه مجازی شرکت و بنا به علاقه خود، از دروس ارائه شده استفاده کند.

وی با بیان اینکه هدف اساسی این طرح، ارتقای توانمندی‌های مربیان قرآنی و مدیران خانه‌های قرآن روستایی است، افزود: در مدرسه مجازی مؤسسه نورالانوار ملکوت، ترجمه و مفاهیم قرآن، قرائت، تجوید، تفسیر و تدبر در قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، قرآن و مهارت‌های تدریس، تصویرسازی در قرآن، اصول عقاید، اخلاق معلمی، آداب قرائت قرآن، مدیریت علمی و مدیریت قرآنی تدریس می‌شود.

مدیر مؤسسه نورالانوار ملکوت اصفهان تصریح کرد: ما به دنبال جذب افراد مشتاق و علاقه‌مند به یادگیری معارف قرآن و اهل بیت(ع) در مدرسه مجازی مؤسسه هستیم و شرایط خاصی برای ثبت نام پیش‌بینی نشده است و تنها شرطی که مدنظر قرار دارد، علاقه به آشنایی و انس با قرآن است. علاقه‌مندان برای ثبت نام و شرکت در این طرح می‌توانند از صبح تا ظهر روزهای زوج با شماره‌های 34473110 و 34474262 یا شماره همراه 09132043296 تماس بگیرند.

جمشیدیان ادامه داد: تمرکز این طرح بر یادگیری ترجمه و مفاهیم قرآن است و معتقدیم تا زمانی که با ترجمه و مفاهیم قرآن آشنایی نداشته باشیم، قادر به درک فرهنگ و معارف قرآن نخواهیم بود. یادگیری قرائت و تجوید و شرکت در مسابقات مختلف در جای خودش بسیار خوب است، ولی باید با لایه‌های درونی مفاهیم قرآن نیز آشنا شویم، تا بتوانیم بهره عملی از این کتاب آسمانی ببریم.

وی اضافه کرد: دروس مدرسه مجازی برای کسانی که به دنبال اتمام دوره تربیت مربی هستند، در سه ترم ارائه می‌شود و افرادی که به‌صورت تک‌درس در این طرح حضور می‌یابند، بنا به میل و علاقه خود درس‌ها را انتخاب می‌کنند و با توجه به هماهنگی به‌عمل آمده با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گواهی حضور در دوره به افراد اعطا می‌شود. یک سری آزمون‌های گام به گام در پایان هر درس پیش‌بینی شده، ولی در خصوص آزمون پایان دوره هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.

مدیر مؤسسه نورالانوار ملکوت اصفهان در پایان، بیان کرد: این مؤسسه 15 سال است که دوره‌های تربیت مربی قرآن برگزار می‌کند و تاکنون 27 دوره تربیت مربی قرآن با شرکت بالغ بر هزار نفر برگزار کرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha