تولید محتوا در حوزه دین؛ محور فعالیت‌های مؤسسه اهل‌البیت(ع) اصفهان
کد خبر: 4003296
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

تولید محتوا در حوزه دین؛ محور فعالیت‌های مؤسسه اهل‌البیت(ع) اصفهان

مدیرعامل مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اهل‌البیت(ع) اصفهان گفت: عمده فعالیت‌های این مؤسسه بر تولید و به‌روزرسانی محتوا در حوزه موضوعات دینی متمرکز است و تلاش می‌شود معارف اهل بیت(ع) به‌صورت کامل و جامع و با استفاده از شیوه‌های جدید در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

محور فعالیت‌های مؤسسه اهل‌البیت(ع)، تولید محتوا در حوزه دین است

سیدحسین رضازاده، مدیرعامل مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اهل‌البیت(ع) اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره فعالیت‌های این مؤسسه، اظهار کرد: مؤسسه اهل‌البیت(ع) از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را آغاز کرد و اولین مؤسسه دینی محسوب می‌شود که دیتا سنتر شخصی دارد و مهم‌ترین فعالیت‌های آن در زمینه تدوین دانشنامه اسلامی، دانشنامه مهدویت، قرآن، نهج‌البلاغه، ادعیه و زیارات است.

وی افزود: پرتال مؤسسه اهل‌البیت(ع) جزو اولین‌ها در میان پرتال‌های اسلامی به‌شمار می‌رود و ماهانه بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون کاربر در داخل و خارج از کشور دارد. با توجه به محتوایی که توسط تیم علمی و پژوهشی مؤسسه تولید و بارگذاری می‌شود، توانسته‌ایم سهم بسزایی در جذب کاربران در حوزه موضوعات دینی داشته باشیم.

مدیرعامل مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اهل‌البیت(ع) اصفهان بیان کرد: دانشنامه اسلامی موضوعاتی مثل پیامبر اکرم(ص)، ولایت، اهل بیت(ع) و رجال شیعه را دربر می‌گیرد و با توجه به گستردگی دامنه موضوعات، همچنان در حال تکمیل است و در فضای مجازی در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد.

رضازاده ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های شاخص مؤسسه اهل‌البیت(ع) می‌توان به برگزاری کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین(ع) در سال ۹۸ اشاره کرد که مجموعه مقالات این کنگره در قالب ۱۷ جلد کتاب چاپ و منتشر شد. در راستای استمرار فعالیت‌های کنگره، ضیافت شعر نهج‌البلاغه و کلاس‌های آموزشی نهج‌البلاغه را با حضور اساتید و طلاب ممتاز حوزه علمیه در سال جاری برگزار کردیم.

وی تصریح کرد: محور فعالیت‌های مؤسسه اهل‌البیت(ع)، تولید محتوا در فضای مجازی به‌منظور جذب کاربران در موضوعات مرتبط است که در این راستا، انجام طراحی‌های گرافیکی برای مطالب و به‌روزرسانی محتوا نیز در دستورکار قرار دارد. در این خصوص، از کاربران پرتال نیز نظرسنجی انجام می‌دهیم و تلاش می‌کنیم نیازها و مطالب موردنظر آنها را در دستورکار قرار دهیم. جامعه تشنه معارف اهل بیت(ع) است و این معارف باید به‌صورت کامل و جامع و با استفاده از شیوه‌های جدید در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد. در چارچوب پرتال، مسابقاتی با موضوعات مختلف نیز برگزار می‌شود که به‌طور میانگین، حدود ۱۰ هزار نفر در این مسابقات شرکت می‌کنند.

مدیرعامل مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اهل‌البیت(ع) اصفهان اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، برنامه‌ها و فعالیت‌های حضوری که سابق بر این، در مؤسسه برگزار می‌شد، محدود و عمده فعالیت‌ها بر تولید و به‌روزرسانی محتوا و مطالب به‌منظور جذب مخاطبان و کاربران پرتال مؤسسه متمرکز شده است. از طرف دیگر، با توجه به اینکه مؤسسه اهل‌البیت(ع) موقوفه محسوب می‌شود، درباره جایگاه و اهمیت وقف نیز به تولید محتوا پرداخته و در این خصوص، سایتی با عنوان «راز ماندگار» راه‌اندازی کرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha