تمام امکانات فارس برای مقابله با کرونا بسیج شدند
کد خبر: 3991588
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

تمام امکانات فارس برای مقابله با کرونا بسیج شدند

استاندار فارس از بسیج شدن تمامی امکانات استان برای مقابله با این ویروس خبر داد و افزود: همه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی با وحدت و انسجام برای پیشگیری و مقابله با بیماری کووید ۱۹، شبانه‌روز در حال خدمات‌رسانی هستند.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 27 مردادماه در پی بازدید خود به همراه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جریان روند درمان حجت‌الاسلام حمید مقامی و دیگر بیماران کرونایی بیمارستان نمازی قرار گرفت و برای رفع برای رفع برخی کاستی‌ها در خصوص نحوه ارائه خدمات به بیماران کرونایی دستورات لازم را صادر و از شهروندان خواست برای رفع مشکلات از مسئولان مربوطه مطالبه‌گری کنند.

وی با بیان اینکه کادر درمان همه تلاش خود را برای درمان کرونا به کار گرفته است، افزود: متأسفانه تعداد مبتلایان بیماران کرونایی به‌گونه‌ای است که فشار زیادی بر سیستم بهداشتی و درمانی وارد کرده که ضروری است شهروندان برای کاهش جمعیت مبتلایان با کادر درمان همکاری لازم را داشته باشند و به پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

نماینده عالی دولت در استان فارس از بسیج شدن تمامی امکانات استان برای مقابله با این ویروس خبر داد و افزود: همه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی با وحدت و انسجام برای پیشگیری و مقابله با بیماری کووید ۱۹، شبانه‌روز در حال خدمات‌رسانی هستند.

اورنگ ایلامی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با ابراز نگرانی از بیماری‌زایی و مرگ‌آفرینی ویروس دلتای هندی و وضعیت فوق بحرانی در استان نیز گفت: امروزه شاهد آن هستیم تعداد جان‌باختگان کرونایی به پنج هزار و ۷۰۷ نفر در فارس گزارش شده و از ابتدا تاکنون، ۳۸۰ هزار و ۹۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی، جان‌باختن تعداد زیادی از مردم استان به دلیل ابتلا به کرونا همچنین روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس در استان و جان باختن هم‌وطنان را موضوع مهم تلخ مطرح کرد و افزود: با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه تخت‌های بستری، بیماران در لیست انتظار بستری قرار دارند به همین منظور ضروری است مردم استان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام لازم را داشته باشند.

ایلامی به کاهش سن فوت ابتلا بیماران کرونایی اشاره کرد و گفت: امروزه در استان شاهد آن هستیم دوسوم فوتی‌ها، افراد زیر ۶۰ سال گزارش‌ شده که این موضوع بیانگر آن است ابتلا به کرونا پیرو جوان نمی‌شناسند و افراد باید رعایت لازم را داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یشراز همچنین به آمار بهبودی ۳۳۰ هزار و ۹۹۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد و گفت: این تعداد بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شده و تعداد دیگری نیز از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

یادآور می‌شود، طبق اعلام پزشک معالج حجت‌الاسلام مقامی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارس حال وی رو به بهبود بوده و طی چند روز آینده از بیمارستان مرخص خواهد شد.

انتهای پیام
captcha