راهبرد‌ها و راهکار‌های جذب جوانان به نماز جمعه
کد خبر: 3987473
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

راهبرد‌ها و راهکار‌های جذب جوانان به نماز جمعه

امام‌جمعه نوشین‌شهر با بیان اینکه بهره‌مندی از ظرفیت جوانان و سپردن مسئولیت به آن‌ها از جمله راه‌های جذب جوانان به نماز جمعه است، گفت: رسیدگی به مشکلات جوانان در این فریضه الهی از دیگر راه‎‌های ترغیب و تشویق این قشر به نماز جمعه محسوب می‌شود.

ارسالی امروز ا استفاده از ظرفیت جوانان از راه‌های جذب به نماز جمعه استحجت‌الاسلام محمد خانبابایی، امام‌جمعه نوشین شهر، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: نماز جمعه، پیش از هر چیز یک عبادت بزرگ دسته‌جمعى است و اثر عمومى عبادات را كه تلطیف روح و جان و شستن دل از آلودگی‌هاى و زدودن زنگار معصیت از قلب را دربردارد.

وی افزود: بهترین دلیل بر اهمیت این فریضه بزرگ اسلامى قبل از هر چیز آیات سوره جمعه است، كه به همه مسلمانان و اهل ایمان دستور مى‌دهد به محض شنیدن اذان جمعه به سوى آن بشتابند، و هرگونه كسب و كار و برنامه مزاحم را ترك گویند که بیانگر اهمیت و جایگاه نماز جمعه را می‌رساند.

حجت‌الاسلام خانبابایی بیان کرد: در احادیث اسلامى نیز تأكیدهاى فراوانى برای برپایی نماز جمعه شده و پیامبر اکرم(ص) در این مورد فرمود: خداوند نماز جمعه را بر شما واجب كرده هر كس آن را در حیات من یا بعد از وفات من از روى استخفاف یا انكار ترك كند خداوند او را پریشان مى‌كند و به كار او بركت نمى دهد، بدانید نماز او قبول نمى شود، بدانید زكات او قبول نمى‌شود، بدانید حج او قبول نمى‌شود، بدانید اعمال نیك او قبول نخواهد شد تا از این كار توبه كند.

وی ادامه داد: امام‌جمعه موفق دارای شاخص‌هایی از جمله اخلاص در عمل، احترام و تکریم مردم، مردم‌داری و توجه به نیازهای مردم، رابط و واسط بین مردم و مسئولان بودن و پیگیر بودن حل مشکلات مردم است.

امام‌جمعه نوشین‌شهر تصریح کرد: استفاده از ظرفیت جوانان و اعتماد و دادن مسئولیت به آن‌ها از جمله راه‌های جذب جوانان به نماز جمعه است و مطرح و رسیدگی به مشکلات جوانان در این فریضه الهی از دیگر راه‎‌های ترغیب و تشویق این قشر به نماز جمعه محسوب می‌شود.

وی در پایان گفت:  بهترین روش، روش احترام گذاشتن و تحویل گرفتن و بها دادن و محبت و البته در جامعه امروز داشتن امکانات مادی جهت تشویق و بهره‌مندی جوانان است که نباید از آن غفلت کرد.

 

انتهای پیام
captcha