ضرورت فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و آگاهانه در جامعه
کد خبر: 3984698
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳

ضرورت فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و آگاهانه در جامعه

کارشناس مسئول برنامه سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس شبکه بهداشت و درمان ممسنی، ازدواج را یکی از مهم‌ترین پدیده‌های اجتماعی توصیف کرد و گفت: باید هم‌افزایی بیشتری در حوزه ازدواج آسان، آگاهانه، به هنگام و پایدار داشته باشیم و برای آن فرهنگ‌سازی انجام دهیم.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان ممسنی، به مناسبت فرا رسیدن هفته ازدواج، نشست ستاد ساماندهی امور جوانان با موضوع ازدواج و با شعار «پویایی و شادابی جامعه با ازدواج آسان» امروز، 26 تیرماه در این شهرستان برگزار شد.

صدیقه انصاری، کارشناس مسئول برنامه سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس شبکه بهداشت و درمان ممسنی در این نشست گفت: به مناسبت سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، از بیست و یکم تا بیست و هفتم تیر و در راستای الگوسازی برای جوانان، به عنوان هفته ازدواج نامگذاری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ازدواج به عنوان یکی از مهم‌ترین پدیده‌های اجتماعی مطرح است، باید هم‌افزایی بیشتری در حوزه ازدواج آسان، آگاهانه، به هنگام و پایدار داشته باشیم و برای آن فرهنگ‌سازی انجام دهیم.

انصاری تصریح کرد: یکی از این مسایل، تشویق جوانان به ازدواج آسان و موفق و دیگری، سهولت ازدواج جوانان با فراهم کردن بستری برای جوانان و زوج‌های کم بضاعت و بی بضاعت است تا بتوانند یک بستر آسان و موفق را برای ازدواج فراهم کنند.

وی با تأکید بر توانمندسازی جوانان در زمینه ازدواج، اضافه کرد: با برگزاری کارگاه‌های  آموزشی در بستر فضای مجازی، کلاس‌های مشاوره روان‌شناسی و تدریس مهارت‌های زندگی با استفاده از توانمندی درون‌بخشی و برون‌بخشی دستگاه‌های اجرایی، به ویژه آموزش و پرورش و مراکز آموزشی، از دوران نوجوانی می‌توانیم فرهنگ سازی و توانمندسازی جوانان برای ازدواج را مهیا کنیم.

انتهای پیام
captcha