انعقاد تفاهم‌نامه همكاری میان نهاد رهبری و ارشاد در فارس
کد خبر: 3953997
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همكاری میان نهاد رهبری و ارشاد در فارس

طی مراسمی تفاهم‌نامه همکاری میان نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در سه موضوع مباحث قرآنی، فضای مجازی و بحث عفاف و حجاب به امضا رسید.

به گزارش ایكنا از فارس،‌ تفاهم‌نامه همكاری میان نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 26 بهمن‌ماه در شیراز به امضا رسید.

آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس در این نشست گفت: امیدواریم این تفاهم‌نامه فصل جدیدی از فعالیت‌های مشترک فرهنگی میان نهاد نماینده ولی فقیه و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد و فراتر از آن، سرآغاز تحولات فرهنگی در سطح شهر شیراز و استان فارس باشد.

وی افزود: برای رسیدن به تعالی فرهنگی، باید هم‌افزایی‌ها و همکاری‌های مشترک بین ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف فرهنگی را توسعه دهیم و برای دستیابی به اهدافی که برای همه ما مقدس و مهم هستند، هم‌دل و یک‌صدا تلاش کنیم.

صابر سهرابی،‌ مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم در این نشست گفت: فعالیت‌های فرهنگی که در استان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام می‌گیرد، بر اساس همان منویات و دستوراتی است كه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور و به ویژه براساس بیانیه گام دوم تنظیم كرده‌اند و امیدواریم با پشتیبانی و حمایت‌های نماینده مقام معظم رهبری و مجموعه‌های ذیربط در سطح استان، بتوانیم در کنار شما ذیل شورای فرهنگ عمومی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری که مدنظر حضرتعالی است را ادامه دهیم.

وی بیان كرد: این حركت در سومین حرم اهل بیت(ع)‌ آغاز شده و اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است و افق روشنی را فراروی فرهنگ فارس می‌بینم و امیدواریم در این راستا، بتوانیم گام‌های درست و دقیقی برداریم.

سردار یدالله یداللهی، رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس نیز در این نشست با اشاره به مفاد تفاهم‌نامه تنظیم شده آن را هوشمندانه توصیف كرد و گفت: این تفاهم‌نامه سه موضوع مباحث قرآنی، فضای مجازی و بحث عفاف و حجاب را به‌صورت عمده دربر می‌گیرد که این موارد جزء مسائل روز کشور و اولویت‌های اصلی فرهنگی استان است و ان‌شاءالله در راستای تحقق بیانیه گام دوم در سطح فارس می‌توان از این ظرفیت جدید بهره‌برداری کرد.

بنا بر این گزارش، مفاد این تفاهم‌نامه به شرح زیر است:  

به نام خدا

با استعانت از درگاه حضرت حق، تفاهم‌نامه مشترک همکاری در زمینه‌های فرهنگی میان نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در 5 بند به شرح زیر منعقد می‌گردد.

1- مشارکت در برپایی، اعطای مجوز و راه‌اندازی فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های فصلی و دائمی در حوزه عفاف و حجاب و تشکیل کارگروه مشترک به‌منظور تسهیل گری فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد در این عرصه

2- بازطراحی ساختار دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با هدف چابک‌سازی، فعال‌سازی و افزایش بهره‌وری این شورا با به‌کارگیری و استقرار نیروهای نخبه فرهنگی معرفی‌شده از سوی نهاد در دبیرخانه شورا

3- راه‌اندازی و به رسمیت شناختن «قرارگاه مردمی عفاف و حجاب استان فارس» باهدف حمایت هرچه بیشتر از فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان فرهنگی مردمی در زمینه عفاف و حجاب و همچنین اشراف و مطالبه‌گری مطلوب در این زمینه از ارگان‌ها و سازمان‌های مسئول و تولید محتوا و استمرار آموزش‌های همگانی در این زمینه. لازم به ذکر است این شورا به ریاست نماینده ولی‌فقیه و با دبیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس راه‌اندازی می‌شود.

4- «تشکیل شورای قرآن و عترت استان فارس» با هدف حمایت هرچه بیشتر از فعالیت تشکل‌ها و فعالان قرآنی و انسجام‌بخشی و پرهیز از موازی‌کاری در فعالیت‌ها و رویکردهای قرآنی ارگان‌ها در سطح استان به ریاست نماینده ولی‌فقیه و با دبیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس

5- «تشکیل شورای عالی فضای مجازی استان فارس» با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی در این عرصه و هم‌افزایی و یکپارچه کردن ظرفیت‌های قانونی موجود و تولید محتوای مناسب و راهبری صحیح فرهنگی در عرصه فضای مجازی به ریاست مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت نهاد

 لطف‌الله یداللهی

رئیس نهاد نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام‌جمعه شیراز

 

صابر سهرابی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس

انتهای پیام
captcha