اخلاص؛ مؤلفه اصلی مكتب سلیمانی / زمینه جذب جوانان را فراهم كنیم
کد خبر: 3942760
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴

اخلاص؛ مؤلفه اصلی مكتب سلیمانی / زمینه جذب جوانان را فراهم كنیم

نماینده ولی فقیه در فارس با یادآوری ویژگی‌های مكتب سلیمانی از منظر رهبر معظم انقلاب، مؤلفه اصلی این مكتب را اخلاص برشمرد.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس امروز، دوم دی ماه در جلسه هماهنگی بزرگداشت سالروز شهادت شهید سلیمانی در این استان، مؤلفه اصلی مکتب شهید سلیمانی را اخلاص برشمرد و گفت: حتی در تحقیقات نیز باید اهداف والایی مدنظر باشد و تحقیقات و مقالات علمی بر محور توحید باشد.

وی با بیان اینكه اقدامات پیش‌بینی شده برای سالروز شهادت سهید سلیمانی باید همسو با مکتب این شهید والامقام باشد تا حداکثر تاثیر گذاری را در جامعه هدف شاهد باشیم و همچنین زمینه جذب جوانان به مکتب شهید سلیمانی فراهم شود، افزود: اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مناسبی در راستای گرامیداشت سالروز شهادت شهید سلیمانی در نظر گرفته شد اما موضوع مهمی که در تمام برنامه‌ریزی‌ها ملاک عمل باید باشد، برنامه عملی اقدامات است.

آیت‌الله دژكام با تأکید بر اینکه فعالیت‌های اجتماعی علاوه بر برنامه‌ریزی نیازمند برنامه برای نحوه اقدام است، افزود: نحوه انجام اقدامات در فعالیت‌ها و برنامه ریزی‌ها بسیار حائز اهمیت است و باید نحوه اقدامات به گونه‌ای باید که علاوه بر تأثیرگذاری زمینه لازم برای بهره کندی تمام آحاد جامعه با توجه به شرایط موجود فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در فارس تأکید کرد: بر اساس برنامه‌های کلان سالروز شهادت شهید سلیمانی ٩ ویژه برنامه اصلی در کل کشور ملاک انجام فعالیت‌ها طی این روز و دهه بصیرت است اما موضوع اصلی که باید در کنار راهبرد اصلی ملاک فعالیت باشد نحوه انجام اقدامات است.

وی اظهار كرد: در اسلام نیز توجه ویژه‌ای به موضوع عمل‌گرا بودن وجود دارد و توصیه شده که در عمل کردن به وعده‌ها و برنامه‌ها شرایط ویژه‌ای را در نظر گرفت تا بتوان علاوه بر اینکه در جامعه موثر بود نسبت به برخورداری تمام آحاد جامعه نیز اقدام کرد.

آیت‌الله دژكام گفت: در اجرای برنامه‌ها نیز باید دو هدف مدنظر باشد که نخستین هدف توجه به اصول آگاهی‌افزایی و پس از آن نیز انجام اقدامات مناسب در جامعه می‌توان اشاره و با برنامه‌ریزی، زمینه لازم برای پر رنگ کردن اقدامات را فراهم کرد البته دانش‌افزایی نیز باید دارای شرایط ویژه‌ای باشد که از جمله این شرایط می‌توان به همسو بودن با اهداف کلی اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha