دانشگاه ادیان و مذاهب مظهر وحدت در جامعه است
کد خبر: 3932681
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷

دانشگاه ادیان و مذاهب مظهر وحدت در جامعه است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با بیان اینکه دانشگاه ادیان و مذاهب مظهر وحدت در جامعه است، گفت: این دانشگاه باید از لحاظ علمی دارای سطح بالایی باشد که این موضوع تأثیر زیادی بر استقبال دانشجویان برای تحصیل در آن خواهد داشت.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، شب گذشته 11 آبان‌ماه در دیدار سید محمد حسینی، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب کشور گفت: اعتقاد به کار، رعایت انصاف و صداقت در گفتار و رفتار، سه عامل مهمی است که باعث موفقیت دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی می‌شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل‌ سنت استان بیان کرد: کار دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی، کاری بسیار مهم، دارای آثار و برکات فروانی است؛ یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در موفقیت فعالیت دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی، اعتقاد به کار است؛ به‌گونه‌ای که نهایت تلاش خود را برای ارتباط‌‌گیری با مذاهب مختلف بکار گیرند.

وی رعایت انصاف را دومین عامل موفقیت در کار دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی دانست و اظهار کرد: انصاف از مهمترین عوامل تأثیرگذار در جذب افراد به‌سوی خود است و باید در زمینه‌های مختلف کار، خود را به‌جای طرف مقابل قرار دهیم و انتظار نداشته باشیم که افرادی با مذاهب مختلف دیدگاه و اعتقادات یکسان داشته باشند.

محامی افزود: صداقت در گفتار و رفتار از دیگر لوازم کار در دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی است که اگر بین گفتار و رفتار، اختلافی وجود داشته باشد باعث سوء‌ظن و تشویش اذهان‌عمومی نسبت به‌ نظام خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی باید از مذاهب مختلف باشند، گفت: ضرورت دارد تا علاوه بر پذیرش دانشجویان از کشورهای همسایه با مذاهب مختلف، از پیروان ادیان و مذاهب در کادر مدیریتی و اعضای هیئت‌ علمی نیز بهره گرفت.

انتهای پیام
captcha