برگزاری سوگواری شهادت امام سجاد(ع) و علی‌بن حمزه(ع) در شیراز
کد خبر: 3921643
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲

برگزاری سوگواری شهادت امام سجاد(ع) و علی‌بن حمزه(ع) در شیراز

مراسم سوگواری سالروز شهادت پیام‌رسان كربلا، امام سجاد(ع) و همچنین حضرت علی‌بن حمزةبن‌موسی‌الكاظم(ع) شیراز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رحیم صفری گرائی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از برگزاری مراسم سوگواری سالروز شهادت پیام‌رسان كربلا، امام سجاد(ع) و همچنین حضرت علی‌بن حمزةبن‌موسی‌الكاظم(ع) شیراز خبر داد و گفت: این مراسم در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) برگزار خواهد شد.

وی، زمان برگزاری این مراسم‌ را شنبه و یكشنبه، 22 و 23 شهریورماه جاری از ساعت 20:30 اعلام كرد و گفت: این مراسم در فضای باز و با رعایت كامل پروتكل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

صفری گرائی بیان كرد: در این مراسم معنوی حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ امیر انصاریان سخنرانی خواهد كرد و حمیدرضا برقعی، شاعر آئینی برجسته كشورمان نیز به شعرخوانی در مدح و منقبت این بزرگواران می‌پردازد.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار كرد: همچنین در این مراسم مداحانی چون نریمان پناهی، سیدمهدی میرداماد، عباس زحمتكشان و عبدالرحمن دانشجو به مداحی و مرثیه‌سرایی در سوگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خواهند پرداخت.

وی در پایان گفت: این مراسم به‌همت آستان مقدس حضرت علی‌بن‌حمزه(ع) و اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس و هیئت لثارث‌الحسین(ع) شیراز از محل موقوفه صاحبدیوانی برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، حضرت علی‌بن حمزة‌بن موسی‌الكاظم(ع) یكی از امامزادگان بلافصل شیراز كه دارای شجره‌نامه متقن بوده و تاریخ شهادت ایشان یكی از موثق‌ترین تاریخ‌های شهادت خاندان عصمت و طهارت است.

انتهای پیام
captcha