برگزاری جشنواره «در خانه هنرمندانه بمانیم» در کردستان
کد خبر: 3885542
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵

برگزاری جشنواره «در خانه هنرمندانه بمانیم» در کردستان

حوزه هنری کردستان در آستانه ورود به سال نو و با هدف ترویج در خانه ماندن مردم برای مقابله عملی با گسترش و شایع شدن ویروس کرونا، جشنواره فرهنگی و هنری «در خانه هنرمندانه بمانیم» را با بهره‌مندی از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی استان کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری کردستان، اظهار کرد: این جشنواره در راستای مقابله با ویروس کرونا و به منظور تلاش برای تشویق بیشتر اعضای خانواده برای ماندن در خانه، بهره‌مندی صحیح از ظرفیت‌های ارتباطی از جمله فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تلاش در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها و معرفی روش‌های مختلف برای حفظ سلامتی مردم برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در رشته‌های عکاسی، استاپ‌موشن، نقاشی، قصه‌گویی، موسیقی، شعر و داستان با محوریت نمایش ایثار و خدمات جامعه پزشکی در راستای مقابله با ویروس کرونا، بیان هنرمندانه در خانه بمانیم، معرفی روش‌ها و شیوه‌های مختلف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در ایام تعطیلات، تجربه‌های شخصی افراد برای ماندن در خانه با اولویت کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان عنوان کرد: تمام اعضای خانواده می‌توانند در هر بخش به صورت انفرادی و گروهی شرکت کنند، اما اولویت پذیرش با آثاری است که توسط کودکان و نوجوانان تهیه و تولید شده باشد. در رشته عکاسی تنها عکس‌هایی پذیرش می‌شوند که هنر در خانه ماندن را نشان دهند، به گونه‌ای که عکس‌های مرتبط با فضاهای عمومی و آزاد حق شرکت در این جشنواره را ندارند و هر فرد می‌تواند در بخش تک عکس با ارسال سه اثر و در بخش مجموعه، پنج اثر را به جشنواره ارسال کند.

مرادی با اشاره به بخش استاپ‌موشن که برای کودکان و نوجوانان از جذابیت بالایی برخوردار است، تأکید کرد: در این بخش آثار ضبط شده باید کمتر از ۲ دقیقه زمان داشته باشند و موضوع آن‌ها مرتبط با حفظ سلامتی و هنر در خانه ماندن باشد.

وی اعلام کرد: آثار مرتبط با رشته نقاشی با موضوع و محوریت ویروس کرونا، راه‌های مقابله با آن، ایثار و خدمات جامعه پزشکی برای مقابله با این ویروس، حفظ سلامتی اعضای خانواده و دیگر سرگرمی‌های ویژه کودکان و نوجوانان است، ضمن اینکه در زمینه قصه‌گویی نیز تمام اعضای خانواده می‌توانند شرکت کنند که در این بخش قصه‌ها باید کوتاه و زمان آن‌ها کمتر از پنج دقیقه باشد و با استفاده از موبایل ضبط و به دبیرخانه جشنواره ارسال شوند.

رئیس حوزه هنری کردستان بیان کرد: در رشته موسیقی نیز علاقه‌مندان  می‌توانند در قالب تک‌نوازی با سازهای مختلف و یا اینکه گروه‌نوازی با حضور و مشارکت اعضای خانواده خود، آثار را کمتر از چهار دقیقه به صورت تصویری ضبط کرده و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه تمام آثار ارسالی به این جشنواره باید با استفاده از تلفن همراه ضبط شده باشند و از پذیرش آثاری که به صورت حرفه‌ای تصویربرداری شده‌اند، خودداری می‌شود، افزود: در بخش شعر و داستان هم به صورت مکتوب و هم به صورت صوتی و تصویری افراد می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مرادی به نحوه ارسال آثار نیز اشاره و بیان کرد: افراد می‌توانند در تمام بخش‌ها آثار خود را به شماره واتس‌آپ ۰۹۹۲۲۱۶۰۶۶۵ ارسال کنند و در نهایت حوزه هنری استان آثار منتخب را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند. ذکر نام و نام خانوادگی، شماره تماس در تمام آثار مکتوب و ضبط شده به همراه یک قطعه عکس سه در چهار از صاحب اثر در تمام بخش‌ها الزامی است، ضمن اینکه با ارزیابی اعضای هیات داورانی از هنرمندان برجسته استان، در هر بخش ۱۰ اثر برتر معرفی و بعد از پایان عادی شدن شرایط و عبور از بحران کرونا در مراسمی از آنها تقدیر و تجلیل می‌شود.

وی یادآور شد: علاقمندان می‌توانند آثار خود در بخش‌های مختلف را تا ۳۱ فروردین سال ۹۹ به شماره واتس‌آپ  ۰۹۹۲۲۱۶۰۶۶۵ ارسال کنند و همچنین در صورت نیاز به اطلاعت بیشتر برای حضور در این جشنواره می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به آدرس http://www.artsanandaj.ir مراجعه و یا اینکه از طریق @art.kurdestan ما را در شبکه‌های مختلف اجتماعی دنبال کنند.

انتهای پیام
captcha