اعمال محدودیت‌های زیارتی در بقاع متبركه شیراز / مراسم‌ مذهبی جمعی تعطیل شدند
کد خبر: 3882181
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹

اعمال محدودیت‌های زیارتی در بقاع متبركه شیراز / مراسم‌ مذهبی جمعی تعطیل شدند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز از اعمال محدودیت زیارتی در بقاع متبرکه این كلان‌شهر به دلیل شیوع ویروس كرونا خبر داد و گفت: كشیدن حفاظ فیزیكی در كنار ضریح‌های مطهر امامزادگان، شست‌شوی صحن و سرا و ضدعفونی كردن سرویس‌های بهداشتی به‌صورت مستمر و تعطیلی مراسم‌ مذهبی جمعی از جمله این محدودیت‌ها و اقدامات هستند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدمیثم حسینی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز امروز، 10 اسفندماه در جمع خبرنگاران از اعمال محدودیت زیارتی در بقاع متبرکه این كلان‌شهر خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به‌منظور جلوگیری از گسترش این ویروس تمهیداتی در بقاع متبرکه شیراز صورت پذیرفت.

وی با بیان اینكه حفاظ فیزیكی را در كنار ضریح مطهر امامزادگان شیراز قرار دادیم، افزود: شست‌و‌شوی صحن و سرای حرم مطهر امامزادگان و ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی به‌صورت مستمر و مداوم انجام می‌شود.

حسینی ادامه داد: از آنجا که ضریح‌های مطهر بقاع متبرکه همواره در تماس مستقیم با دست و صورت زائران قرار می‌گیرد و از جمله موارد احتیاط است، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته محدودیت‌هایی برای نحوه زیارت در بقاع متبرکه به منظور جلوگیری از ارتباط مستقیم با ضریح‌های مطهر قائل شده‌ایم.

وی ادامه داد: با نصب حفاظ های فیزیکی در اطراف ضریح مانع از تماس مستقیم و ارتباط لمسی زائران با سطوح ضریح‌های مطهر شده ایم و با اعمال محدودیت ضمن فراهم‌سازی امکان زیارت و عبادت مردم توصیه‌های بهداشتی را نیز رعایت کرده و به عموم زائران متذکر می‌شویم.

حسینی گفت: نصب حفاظ فیزیکی و اعمال محدودیت زیارتی هم‌اکنون در بقاع متبرکه سیدعلاءالدین حسین(ع)، علی‌بن حمزه(ع)، سیدتاج‌الدین غریب(ع)، سیدمحمد(ع) قصردشت، شاهداعی الی‌الله و چند بقعه متبرکه دیگر انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز همچنین یادآور شد: برگزاری مراسم‌های مذهبی جمعی در بقاع متبرکه تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

وی در پایان بیان كرد: علاوه بر این‌ها با توجه به شرایط فعلی، فعالیت کفشداری‌های بقاع متبرکه متوقف شده است و کیسه‌های یک‌بار مصرف در اختیار زائران قرار داده می‌شود.

انتهای پیام
captcha