ضدعفونی تمام مدارس و اماكن آموزشی در فارس
کد خبر: 3882137
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

ضدعفونی تمام مدارس و اماكن آموزشی در فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه بخشی از مدارس تاکنون ضدعفونی شده‌اند، گفت: با تمهیداتی که پیش‌بینی شده مقرر شد مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده تأمین شده و همه مدارس ضد عفونی شوند.

به گزارش ایكنا از فارس، علی عسکر نجفی، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 10 اسفندماه در جلسه وب‌کنفرانس با رؤسای ادارات آموزش و پرورش و کارشناسان سلامت و بهداشت مدارس این ادارات هدف از برگزاری این جلسه را در راستای آگاهی‌بخشی و پاسخ‌گویی به ابهامات و سئوالاتی که رؤسای ادارات و کارشناسان مناطق و شهرستان‌ها داشتند، عنوان کرد.

وی افزود: از این طریق موارد و توصیه‌های لازم در خصوص بحث ویروس کرونا، علائم و راه‌های ابتلا و شیوع آن، همچنین راه‌های پیشگیری و اقدامات ضروری در مقابله با این ویروس بحث و تبادل‌نظر شده و مسئولان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی به سئوالات تخصصی رؤسا و کارشناسان ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌های استان پاسخ گویند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه بخشی از مدارس تاکنون ضدعفونی شده‌اند، گفت: البته با تمهیداتی که پیش‌بینی شده مقرر شد مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده تأمین شده و همه مدارس ضد عفونی شوند.

نجفی با اشاره به برخی از اقداماتی که تاکنون برای مقابله با این بیماری انجام گرفته است، گفت: تاکنون چندین شیوه‌نامه و دستورالعمل توسط اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس به ادارات و مدارس ارسال شده که همگی با محوریت اطلاع‌رسانی و ارائه آموزش‌های لازم پیرامون شناسایی، نحوه پیشگیری و مقابله با این بیماری همچنین راهکارهایی به‌منظور رعایت بهداشت فردی و اجتماعی توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان در محیط‌های آموزشی و نحوه ضدعفونی کردن محیط و سطوح بوده است.

وی گفت: تأکیدمان بر روی بحث آموزش و پیشگیری است البته  بحث کمبود وسایل و لوازم بهداشتی و ضدعفونی‌کننده نیز مطرح است که با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته در پی رفع این مشکلات و کمبودها و تأمین لوازم مورد نیاز در مدارس هستیم.

انتهای پیام
captcha