فرهنگ سلیمانی را واكاوی كنیم / با تلاش جهادی به قله پیشرفت دست می‌یابیم
کد خبر: 3877984
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱

فرهنگ سلیمانی را واكاوی كنیم / با تلاش جهادی به قله پیشرفت دست می‌یابیم

رئیس جهاد دانشگاهی فارس با بیان اینكه برای گرامیداشت سردار دل‌ها نباید تنها به برگزاری مراسم‌های سوم، هفتم، چهلم و یا حتی سالگرد اكتفا كنیم، گفت: باید فرهنگ سلیمانی را واكاوی كنیم و بدانیم كه این فرهنگ حاصل فرهنگ انقلابی است كه چهار دهه از عمر پر بركت آن می‌گذارد.

به گزارش ایكنا از فارس، مظاهر بابایی، رئیس جهاد دانشگاهی فارس بعدازظهر امروز، 21 بهمن‌ماه در مراسم بزرگداشت چهل و یكمین سالروز انقلاب اسلامی و همچنین گرامیداشت یاد سردار دل‌ها كه با حضور كاركنان این نهاد در شیراز برگزار شده بود، گفت: انقلاب اسلامی فرزندانی را تربیت كرده است كه هر كدام توانستند برای این كشور افتخار بیافرینند.

وی افزود: امروز چهلمین روز شهادت سرداری را برگزار می‌كنیم كه بدون درنظر گرفتن جناح و گرایش خاصی، به این مردم و نظام اسلامی خدمت كرد.

بابایی با بیان اینكه اقشار مختلف مردم ایران قدردان زحمات سردار سلیمانی هستند، به تشییع میلیونی سردار دل‌ها اشاره كرد و گفت: مردم ثابت كردند كه اگر به آنان صادقانه خدمت كنیم، حتماً قدردان هستند حتی اگر فرسنگ‌ها دورتر از آنان خدمت كنیم و به شهادت برسیم.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس اظهار كرد: درسی كه سردار سلیمانی به ما داد شاید در هیچ كلاس و مكتب دیگر نتوانیم یاد بگیریم و نباید از این موارد به سادگی عبور كنیم. حاج قاسم سلیمانی شهید شد ولی این شهادت می‌تواند درس خوبی برای غفلت‌زدگان باشد.

وی با بیان اینكه برای گرامیداشت سردار دل‌ها نباید تنها به برگزاری مراسم‌های سوم، هفتم، چهلم و یا حتی سالگرد اكتفا كنیم، گفت: باید فرهنگ سلیمانی را واكاوی كنیم و بدانیم كه این فرهنگ حاصل فرهنگ انقلابی است كه چهار دهه از عمر پر بركت آن می‌گذارد و در این انقلاب افرادی مانند سلیمانی‌ها بودند كه بدون هیچ توقعی كار جهادی كردند و زحمت كشیدند و این‌ها درس‌هایی است كه می‌توانیم یاد بگیریم.

بابایی در بخش دیگری از سخنان خود از زحمات جهادگران برای ارتقای این واحد قدردانی و ابراز امیدواری كرد كه بتوانیم راه پیشرفت و اعتلا را با همت جهادگران طی كنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس اهمیت قدردانی از نعمت امنیت را یادآور شد و گفت: حاصل دو روز ناامنی در استان را مشاهده كردیم كه چگونه یكی از ساختمان‌های جهاد دانشگاهی توسط اغتشاشگران به آتش كشیده شد و در این میان افرادی بودند كه از جان و زندگی خود گذشتند تا امنیت را دوباره به ما بازگردانند و این برای همه ما درس عبرت است كه بدانیم كه اگر حتی دو روز امنیت نباشد، چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

وی اظهار كرد: امروز با گذشت دو ماه از قضیه به آتش كشیدن ساختمان آموزشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی فارس، جهادگران با تلاش و همتی كه انجام دادند، توانستیم بخش‌هایی از این ساختمان را بازسازی كنیم و به یاری خدا از 26 بهمن‌ماه جاری كلیه بخش‌های این ساختمان به جز سالن آمفی‌تئاتر آن به محل خودشان بازگردانده خواهند شد و امیدواریم كه بتوانیم تا پایان سال جاری هم سالن آمفی‌تئاتر این مجموعه را بازسازی و آماده كنیم.

بابایی با تأكید بر اینكه در جهاد دانشگاهی همواره نگاهمان به آینده است، گفت: آینده می‌تواند روشن باشد اگر همت جهادی داشته باشیم و مشكلات را پشت سر بگذاریم تا بتوانیم به قله دست یابیم.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس گفت: امروز درست است كه به لحاظ مالی در مضیقه هستیم، ولی همچنان كار و تلاش خود را انجام می‌دهیم و به خدا توكل می‌كنیم تا در هر حركتی كه انجام می‌دهیم، بركتی باشد.

وی با تأكید بر اینكه هدف ما در جهاد دانشگاهی فارس دستیابی به قله است، گفت: به تبع در میان این راه مشكلاتی هم داریم و امیدواریم كه بتوانیم با روحیه جهادی جهادگران بر این مشكلات فائق آییم.

بابایی در ادامه با تصریح اینكه اقدامات خوبی در بخش معاونت پشتیبانی در حال انجام است، گفت: در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی تعاون مسكن كاركنان جهاد دانشگاهی فارس هستیم كه امیدواریم بتوانیم تا اسفندماه امسال خبرهای خوبی را به همكاران خود دهیم.

انتهای پیام
captcha