1600 مدرسه فارس نیاز به بازسازی دارد
کد خبر: 3875922
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷

1600 مدرسه فارس نیاز به بازسازی دارد

گروه اجتماعی ـ مدیركل آموزش و پرورش فارس با بیان اینكه قریب یك هزار و 600 مدرسه در فارس فرسوده و نیاز به بازسازی دارد، گفت: قریب به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا این مدارس بازسازی شوند.

به گزارش ایكنا از فارس، علی عسكر نجفی، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 13 بهمن‌ماه در آیین افتتاح چند پروژه آموزشی در بخش سیدان شهرستان مرودشت، ضمن گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: به برکت حضور مردم و حمایت‌هایی که از وزارت آموزش ‌و پرورش شده فعالیت‌های خوبی در نظام تعلیم و تربیت کشور انجام ‌شده است که از آن جمله تأمین نیروی انسانی برای تربیت بیش از 14 میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور و ساخت فضای آموزشی و فراهم کردن تجهیزات و امکانات برای مدارس است.
وی گفت: نزدیک به 1600 مدرسه در فارس فرسوده و نیازمند بازسازی است که قریب به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با تلاش‌های خیرین و اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و آموزش ‌و پرورش در حال انجام است.

تعهد 130 میلیارد تومان خیران برای ساخت فضاهای آموزشی
نجفی با اشاره به اقدامات انجام‌ شده در حوزه ساخت فضاهای آموزشی و پرورشی در فارس، گفت: هم‌اکنون بیش از 600 پروژه در آموزش ‌و پرورش فارس در حال ساخت است که از این تعداد 120 پروژه توسط خیرین در حال ساخت است و در جشنواره خیرین استان نیز این خیرین بیش از 130 میلیارد تومان تعهد ساخت فضای آموزشی داده‌اند.
وی همچنین بیان كرد: در کنار خیرین مدرسه‌ساز، خیرین مدرسه‌یار نیز به کمک آموزش ‌و پرورش آمده‌اند و این‌ها نیز با تأمین امکانات و تجهیزات مختلف و تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزان بی‌بضاعت، به ما کمک می‌کنند که این اقدام نشان از توجه عموم مردم و مسئولان به مقوله آموزش‌ و پرورش است.
مدیركل آموزش و پرورش فارس، تلاش‌های انجام‌شده در این زمینه را نشان از فرهنگی بودن انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر بخواهیم به توسعه برسیم باید به آموزش‌ و پرورش توجه کنیم و جایگاه آن را ارتقا دهیم.
وی، تدوین سند تحول بنیادین به‌عنوان نقشه راه نظام تعلیم و تربیت کشور را در همین راستا دانست و گفت: یکی از عوامل تأثیرگذار در رشد کیفیت آموزشی، ساخت و توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی است که هم‌اکنون با قدرت در آموزش و پرورش فارس در حال انجام است.
مدیركل آموزش و پرورش فارس با اشاره به هماهنگی و همکاری خوب مسئولان شهرستان مرودشت با آموزش ‌و پرورش، گفت: نمونه این تلاش‌های ساخت چندین فضای آموزشی ، پرورشی و ورزشی است.
مرتضی چراغی، رئیس اداره آموزش‌ و پرورش شهرستان مرودشت نیز گفت: مدرسه ابتدایی حافظ سیدان در زمینی به متراژ 2200 مترمربع و زیربنای 680 مترمربع ساخته ‌شده است.
وی افزود: این آموزشگاه دارای ۶ کلاس درس و نمازخانه است که با هزینه یک‌ میلیارد و 370 میلیون تومان توسط اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس فارس ساخته‌ شده است و زمین آن نیز توسط یکی از خیرین محلی اهدا شده است.
چراغی همچنین گفت: دبستان شهید یدالله زارع روستای کره تاوی نیز از دیگر پروژه‌های شهرستان مرودشت است که هم‌زمان در دهه مبارک فجر افتتاح شد.
رئیس اداره آموزش ‌و پرورش شهرستان مرودشت گفت: این آموزشگاه نیز دارای۲ کلاس درس و نمازخانه است که در زمینی به مساحت 450 مترمربع، زیربنای ۱۷۲ مترمربع و هزینه 420 میلیون تومانی، توسط اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس فارس ساخته‌ شده است.

انتهای پیام
captcha