دانشگاه‌ها نگاه عمومی جامعه نسبت به امر به معروف را تغییر دهند
کد خبر: 3871355
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵

دانشگاه‌ها نگاه عمومی جامعه نسبت به امر به معروف را تغییر دهند

گروه اجتماعی ــ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منكر فارس با بیان اینكه دانشگاه‌ها و مراکز علمی به ویژه اساتید نگاه عمومی جامعه را نسبت به امر به معروف و نهی از منکر جامعه تغییر دهند،‌ گفت: مردم باید بدانند این فریضه واجبی است که قضا ندارد و اگر انجام ندادیم، در درگاه الهی بازخواست دارد.

به گزارش ایكنا از فارس، سلیمان مهدوی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس امروز، 23 دی‌ماه در نشست شورای امر به معروف دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند ایجاد گفتمان و احیا است، گفت: یکی از مراکزی که باید در آگاهی‌بخشی، اطلاع‌رسانی و آموزش این فرایض همت کند، مراکز دانشگاهی است.
وی افزود: به دنبال این هستیم با راه‌اندازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌ها طوری فرهنگ‌سازی کنیم که علاوه بر اجرای این فریضه، نگاه‌ها در جامعه نیز به این مهم تغییر کند.
مهدوی بیان كرد: متاسفانه امروز نگاه بسیاری از افراد جامعه به امر به معروف و نهی از منکر مزاحمت است و این در حالی است که این فریضه 100 درصد مراحم است و در آن همه چیزش محبت است و به فرموده امام علی(ع) این فریضه دانا کردن دیگران را به دنبال دارد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منكر فارس تاکید کرد: انتظار ما این است دانشگاه‌ها و مراکز علمی به ویژه اساتید نگاه عمومی جامعه را نسبت به امر به معروف و نهی از منکر جامعه تغییر دهند به طوری که مردم بدانند این فریضه واجبی است که قضا ندارد و اگر انجام ندادیم بازخواست در درگاه الهی دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تشکیل شوراهای امربه معروف و نهی از منکر قانونی است، گفت: تمام ساختارهای دولتی، نیمه دولتی، خصوصی و مردمی موظف به تشکیل این شورا هستند و براساس پیش‌بینی صورت گرفته باید نزدیک به 40 هزار شورای امر به معروف و نهی از منکر در استان فارس راه‌اندازی شود.
مهدوی با تاکید بر اینکه باید نگاه افکار عمومی را طوری تغییر دهیم که بدانند امر به معروف و نهی از منکر ناجی است، بیان کرد: نخستین قدم ساختارسازی است و شورای امر به معروف باید موتور این حرکت باشد و در هر منطقه‌ای متناسب با آن برنامه‌ریزی شود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس یادآور شد: در ساختار دانشگاه‌ها کارکنان و اساتید در قالب یاوران معروف و دانشجویان نیز طلایه‌داران معروف به شمار می‌روند که باید در گام نخست آموزش‌های لازم به آنان ارائه شود.
وی به فعالیت های فرهنگی و مذهبی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس اشاره کرد و گفت: این دانشگاه از لحاظ کار فرهنگی نسبت به دانشگاه‌ها دیگر زبانزد است و انتظار داریم فعالیت شورای امر به معروف و نهی از منکر آن نیز در بین دانشگاه‌ها زبانزد باشد.
مهدوی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس دارای 13 دانشکده در استان است، گفت: شورای عالی امربه معروف نیز با حضور رؤسای دانشکده‌های این دانشگاه به زودی تشکیل می‌شود و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس نیز آماده برگزاری دوره‌‌های مختلف آموزشی با توجه به سرفصل‌های پیش‌بینی شده برای آنان است.

انتهای پیام
captcha