فرمانداری نمی‌تواند آمار رد یا تأیید صلاحیت كاندیدای انتخابات را اعلام كند
کد خبر: 3871081
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
اميری:

فرمانداری نمی‌تواند آمار رد یا تأیید صلاحیت كاندیدای انتخابات را اعلام كند

گروه سیاست و اقتصاد ـ فرماندار شیراز با بیان اینكه بر اساس قانون فرمانداری نمی‌تواند آمار رد یا تأیید صلاحیت كاندیدای انتخابات مجلس را اعلام كند، گفت: هیئت نظارت آمار مربوط به نتایج بررسی صلاحیت‌ها را باید منتشر کند.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدرضا امیری، فرماندار شیراز امروز، ۲۲ دی در جمع خبرنگاران با بیان اینكه هیئت نظارت آمار مربوط به نتایج بررسی صلاحیت‌های كانديدای انتخابات مجلس را باید منتشر کند، گفت: بر اساس قانون فرماندار حوزه انتخابیه تکلیف ابلاغ موضوع بررسی صلاحیت‌ها به داوطلبان را بر عهده دارد، لذا فرمانداری از نظر وظایف قانونی نمی‌تواند آمار رد یا تایید صلاحیت‌ها را اعلام کند.
وی افزود: در زمان بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت اجرایی، فرماندار طبق وظیفه خود آمار را اعلام کرد اما در این مرحله وظیفه فرمانداری تنها ابلاغ بررسی‌های انجام شده در هیئت‌های نظارت به داوطلبان است.
فرماندار شیراز ادامه داد: داوطلبانی که به نتایج بررسی صلاحیت خود اعتراض دارند، پنج روز فرصت دارند تا مراتب اعتراض و شکایت خود را به شورای نگهبان اعلام کند و این شورا نیز ظرف مدت ۲۰ روز مهلت بررسی شکایت دارد و نهایتا پس از مهلت قانونی نتایج را به داوطلبان اعلام کند.
امیری گفت: از ۳۷۷ نفر داوطلب ثبت نام شده، ۳۸ نفر انصراف دادند و ۳۳۹ نفر داوطلب باقی مانده فقط تا پایان امروز یکشنبه، ۲۲ دی فرصت دارند تا نتایج بررسی صلاحیت خود را دریافت کنند.
یادآور می‌شود، ۳۷۷ داوطلب از حوزه انتخابیه شهرستان‌های شیراز و زرقان برای رقابت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که صلاحیت ۶۶ نفر از آنان در هیئت اجرایی احراز نشد و ۳۸ نفر نیز از ادامه کار انصراف دادند.

انتهای پیام
captcha