محبت لازمه امر به معروف است
کد خبر: 3871010
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

محبت لازمه امر به معروف است

گروه اجتماعی ـ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منكر فارس با بیان اینكه امر به معروف و نهی از منکر یعنی اینکه نسبت به گناه نفرت ولی به گناهکار محبت داشته باشیم، گفت: اگر محبت و مهربانی وجود نداشته باشد امر به معروف و نهی از منکر خصمانه شده و از مدار لین بودن خارج می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، سلیمان مهدوی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس امروز، 22 دی‌ماه در نشست شورای امر به معروف اداره‌كل بهزیستی استان گفت: امر به معروف و نهی از منکر یعنی اینکه نسبت به گناه نفرت داشته باشیم ولی نسبت به گناهکار محبت داشته باشیم اگر به غیر از این باشد اصلا در دین تعریف نشده است.
وی حدیثی از حضرت علی(ع) در این رابطه یادآور شد و افزود: آن حضرت فرمودند امر به معروف و نهی از منکر برای دانا کردن مردم آمده است، نه برای اینکه کرامت انسانی را پایین بیاورد. آدمی که دانا شد قطعا کرامتش نیز بالا می‌رود.
مهدوی گفت: سیاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس این است که نسبت به گناه نفرت ولی نسبت به گناهکار محبت داشته باشیم همان‌طور که در اسلام آمده است. چون اگر محبت و مهربانی وجود نداشته باشد امر به معروف و نهی از منکر ما خصمانه شده و از مدار لین بودن خارج می‌شود.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس بیان كرد: برای احیای امر به معروف و نهی از منکر نیاز به کار فرهنگی است ولی اجرای امر به معروف و نهی از منکر خودش ایجاد فرهنگ می‌کند و بیانگر فرهنگ اصیل اسلامی در وجوب و درون یک انسان است.
وی با بیان اینكه امر به معروف و نهی از منکر یعنی مسئولیت‌پذیری اجتماعی و یعنی در قبال یکدیگر مسئول باشیم، گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصلاً به‌دنبال مچ‌گیری و یقه‌گیری نیست بلكه ما به دنبال کرامت انسانی و تعالی بخشیدن به یکدیگر در جامعه هستیم.
مهدوی تأكید كرد: در امر به معروف و نهی از منکر به دنبال این هستیم که به یک نفر پنجاه نفر تذکر دهند که به مرحله سوم امر به معروف و نهی از منکر که اجرای حدود الهی است نرسد.
وی با بیان اینكه به جای اینکه استادمحور باشیم، مسئول محور هستیم، گفت: یکی از معروفاتی که لازم است در بهزیستی انجام شود این است که خانواده‌های تحت پوشش با قانون آشنا شوند. حقشان بدانند تا بگیرند. شما با شورای امر به معروف و نهی از منکر خیلی کارها می‌توانید انجام دهید. نظارت مردمی را افزایش دهید. سامانه‌ای برای ارسال گزارشات مردمی بگذارید. ما آمده‌ایم به شما بگوییم که به دنبال کرامت انسانی و تعالی بخشیدن به اجتماع هستیم. همه ما در مقابل یکدیگر مسئول هستیم و باید باید و نبایدها را اجرا کنیم و هم متذکر شویم.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس اظهار كرد: جشن پایان سال مهد کودک‌ها را ببینید طومار داریم که 1000 نفر گفتند پایان سال ادارات سالن‌هایشان را در اختیار مهد کودک‌ها برای مراسم‌های این چنینی قرار می‌دهند و نظارت ندارند. مقصر اول ادارات هستند که نظارت نمی‌کنند. آن‌ها تنها پولشان را می‌بینند و دیگر کاری به این ندارند که چه اتفاقی می‌افتد.
وی ادامه داد: از زمانی که سرمایه‌داری مطرح شد مردم دنیاگرا شدند. بعضی‌ها مهدکودک را برای کسب درآمد به‌عنوان یک بنگاه کوچک زودبازده اقتصادی می‌دانند ولی مهدکودک یک مرکز تربیتی است.

انتهای پیام
captcha