تمام ظرفیت‌های فارس برای تحقق سند تحول بنیادین به كار گرفته شوند
کد خبر: 3869460
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱

تمام ظرفیت‌های فارس برای تحقق سند تحول بنیادین به كار گرفته شوند

گروه سیاست و اقتصاد ـ معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را گامی زیرساختی و فرهنگی توصیف کرد و خواستار استفاده از همه ظرفیت‌های استان برای تحقق این سند شد.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرضا قاسم‌پور، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس امروز، 15 دی‌ماه در حاشیه بازدید از مرکز برق و انرژی آموزش فنی و حرفه‌ای شیراز با بیان اینکه دایره اثرگذاری و ارتباط آموزش و پرورش بسیار وسیع است، اظهار کرد: بی شک آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند در اجرای این سند موفق باشد و همکاری سایر دستگاه‌ها در این زمینه لازم است.
وی، اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را گامی زیرساختی و فرهنگی توصیف کرد و گفت: باید همه طرفیت‌های استان در جهت تحقق این سند به کار گرفته شود.
قاسم‌پوربا تاکید بر اهمیت توسعه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای در اشتغالزایی، گفت: در این مرکز دوره‌های آموزشی رشته‌های مختلفی همچون برق صنعتی و انرژی خورشیدی برگزار می‌شود.
وی بر لزوم استفاده از ظرفیت این مراكز تأكید كرد و گفت: ظرفیت این مرکز باید با اطلاع‌رسانی مناسب در جهت ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان به کار گرفته شود.
قاسم‌پور، هزینه کردن در راستای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را سرمایه‌گذاری قلمداد کرد و افزود: کشورهای توسعه یافته نیز در این مسیر حرکت کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که مهارت‌آموزی گام مهمی در راه توسعه است.
معاون استاندار فارس با تأکید بر اینکه تعامل ادارات و دستگاه‌ها باید تقویت شود، گفت: بی‌تردید این تعامل مثبت و بهره‌گیری از پتانسیل‌ها و توانایی‌های هر اداره از سوی سایر ادارات سبب تقویت عملکرد آن‌ها خواهد شد.
وی، همچنین از دستگاه‌های اجرایی خواست روابط خود با بخش خصوصی، صنعت و دانشگاه را بیش از گذشته گسترش دهند و با همراهی و همدلی در راستای توسعه، ارتقا و پیشرفت استان گام بردارند.

انتهای پیام
captcha