یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی فارس برگزار می‌شود
کد خبر: 3867756
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳

یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی فارس برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ـ مدیركل آموزش و پرورش فارس از برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی این استان در اسفندماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، علی عسکر نجفی، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 9 دی‌ماه در جلسه اعضای کمیته کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان، از برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان در اسفندماه سال جاری در شیراز خبر داد و گفت: امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و مسئولیت سنگینی به عهده ماست.
وی، زنده نگه داشتن یاد شهدا را عامل شناخت راه و عمل به وصایای آن‌ها دانست و گفت: در شرایط کنونی کشور و نظام ما احتیاج مبرم به این موضوع دارد و باید توجه بیشتری به این مقوله داشته باشیم.
نجفی، فرهنگ ایثارگری و شهادت را به عنوان ذخیره‌ای برای جامعه امروز معرفی کرد و گفت: این ذخیره باید در جاهایی که قرار است از کیان نظام مقدس اسلامی دفاع شود به کمک ما بیاید و همه به تعهد خود در این قضیه عمل کنیم و از خون‌های حقی که ریخته شده پای سرافرازی این مملکت بهره ببریم.
مدیركل آموزش و پرورش فارس گفت: بیشترین تأکید شهدا در وصیت‌نامه خود حمایت از ولایت فقیه بوده و اینکه پای نظام بایستید و نگذارید مملکت دست اجانب بیافتد و این تکلیف الهی است و نباید حرارت و شوق دفاع از مملکت به سردی تبدیل شود.
وی، یکی از افتخارات آموزش و پرورش را فعالیت بخش قابل توجهی از فرهنگیان به عنوان بسیجی عنوان کرد و گفت: از افتخارات آموزش و پرورش کشور در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب تقدیم 36 هزار شهید دانش‌آموز و بیش از 8 هزار شهید فرهنگی بوده و امروز نیز آموزش و پرورش خود را حافظ انقلاب اسلامی می‌داند و در تداوم این هدف بزررگ تلاش می‌کند.
نجفی ادامه داد: با همین نگاه و سبقه باید کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در دستور کار قرار گیرد و در این زمینه همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.
جهان‌بخش بانشی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست بزرگ‌ترین هدف از برگزاری یادواره شهدا را زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن‌ها و روشن نگه داشتن مشعل شهادت و ایثارگری در راه دین دانست و گفت: جا دارد که در آموزش و پرورش با تمام قدرت در این زمینه کار کنیم و با دقت نظر و برنامه‌ریزی دقیق در تحقق این هدف استمرار داشته باشیم.
وی اضافه كرد: در این کنگره جامعه هدف ما دانش‌آموزان است و باید برنامه به‌صورت مدرسه محوری پیاده می‌شود و دانش‌آموزان در تمام مدارس با روح این برنامه، هدف و فلسفه زیبای شهید و شهادت آشنا می‌شوند.
بانشی با بیان اینکه حوزه دفاع مقدس و شهدا اصلی‌ترین سیاست‌های کاری حوزه پرورشی است، گفت: باید تلاش شود سرودهای دانش‌آموزی، تولید فیلم در این خصوص داشته باشیم و این موارد باید از دل دانش‌آموزان بیرون بیاید و کاربری و هدایت‌گری در مدارس صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha