اصلی‌ترین نكته در بیانیه گام دوم انقلاب، توجه به جوانان است
کد خبر: 3865156
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴

اصلی‌ترین نكته در بیانیه گام دوم انقلاب، توجه به جوانان است

گروه اجتماعی ـ مدیركل آموزش و پرورش فارس با اشاره به بیانیه ابلاغی گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب، اصلی‌ترین نكته آن را توجه به جوانان دانست و تأكید كرد:‌ این امر غفلت‌بردار نیست.

به گزارش ایكنا از فارس، علی عسکر نجفی، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 27 آذرماه در نشست هیئت اندیشه‌ورز بسیج فرهنگیان استان، فرهنگیان را متولیان اصلی انقلاب دانست و گفت: فرهنگیان در پیروزی انقلاب، مدیریت جنگ، انتخابات و درصحنه‌های مختلف دفاع از کیان ایران اسلامی، همیشه پیشتاز و فرهنگ‌ساز گروه‌های دیگر بوده‌اند.
وی، یاد و خاطره 36 هزار شهید دانش‌آموز و بیش از 8 هزار شهید فرهنگی را گرامی داشت و گفت: آمار شهدای دانش‌آموز و فرهنگی گواهی است بر حضور مؤثر فرهنگیان در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که بتوانیم از این ظرفیت عظیم در ادامه راه انقلاب بهره‌مند شویم.
نجفی، رسالت خطیر آموزش ‌و پرورش را تربیت نیروی انسانی در تراز جمهوری اسلامی معرفی کرد و گفت: برای رسیدن به این هدف بزرگ باید از مسیر روشنی به نام سند تحول بنیادین عبور کنیم.
وی، سند تحول بنیادین را سندی مورد تائید مقام معظم رهبری و مورد وفاق همه ارکان نظام دانست و گفت: این سند، سندی الزام‌آور است برای دولت که حتماً باید اجرا شود و از الزامات قانونی است که همه ما باید متعهد و پایبند به اجرای آن باشیم.
مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس با تأکید بر لزوم هم‌افزایی سایر دستگاه‌ها با این سازمان گفت: اگر آموزش ‌و پرورش تنها بماند و از قدرت سایر نهادها و مشارکت مردم بهره‌مند نشود، نمی‌تواند به اهداف والای تربیتی دست یابد.
نجفی، رسالت آموزش ‌و پرورش را تربیت نسلی به‌عنوان مدافعان ارزش‌های انقلاب دانست و گفت: روحیه فرهنگیان به‌گونه‌ای است که بتوانند علی‌رغم همه مشکلات ایستادگی کنند و به هدف اصلی خود که تربیت نیروهای متعهد و وفادار به انقلاب و آرمان‌های انقلاب است بایستند و از این تلاش کوتاهی نکنند.
وی با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در مورد گام دوم انقلاب، گفت: بر اساس این بیانیه تکلیف همه ما مشخص است و اصلی‌ترین نکته در آن ارزش گذاشتن و توجه به جوانان است که راه اجتناب‌ناپذیری است و غفلت‌بردار نیست.
مدیرکل آموزش ‌و پرورش فارس، تولید محتوا و برنامه‌های فرهنگی جذاب برای جوانان را یک اولویت دانست و گفت: امروز استکبار با ابزارهای فرهنگی مخرب ذهن جوانان ما را نشانه رفته لذا لازم است با ابزارهای فرهنگی و تشکیل قرارگاه‌های فرهنگی در حوزه‌های استراتژیک روبروی این هجمه‌های فرهنگی بایستیم.
نجفی، هیئت اندیشه‌‌ورز بسیج فرهنگیان را به‌‌عنوان یکی از این قرارگاه‌های فرهنگی معرفی کرد و گفت: در این قرارگاه باید نقشه راه و برنامه‌های عملیاتی خوب و منسجمی طراحی شود تا با اجرای آن‌ها بتوانیم به اهداف اصلی برسیم.
وی با تأکید بر لزوم غنی‌سازی فرهنگیان و ایجاد رضایت شغلی در آن‌ها گفت: برآورده شدن مطالبات فرهنگیان و مصون‌سازی دانش‌آموزان از هجمه‌ها، دو استراتژی بسیار مهم است که باید در تمامی برنامه‌ها به‌عنوان راهبرد اصلی مورد توجه قرار گیرند.
مدیركل آموزش و پرورش فارس، فضای مجازی را حامل و بستر پیام‌های فرهنگی دانست و گفت: در این خصوص دبیرخانه شورای فضای مجازی استان تشکیل‌ شده و قرار است از پتانسیل‌ها و قابلیت‌های آموزش ‌و پرورش استفاده بهینه شود تا بتوانیم فضای مجازی را در یک مسیر درست قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha