بسیج؛ ركن اصلی اقتدار كشور/ تفكر بسیجی می‌تواند مبدأ تحول باشد
کد خبر: 3860546
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

بسیج؛ ركن اصلی اقتدار كشور/ تفكر بسیجی می‌تواند مبدأ تحول باشد

گروه اجتماعی ـ فرمانده سپاه فجر فارس، بسیج را یكی از اركان اصلی اقتدار كشور دانست و گفت: تفكر بسیجی مبتنی بر اصول انقلاب اسلامی، می‌تواند موجب تحول و تعالی علم، فرهنگ و هنر جامعه شود.

به گزارش ایكنا از فارس، سردار سیدهاشم غیاثی، فرمانده سپاه فجر فارس امروز، 9 آذرماه در دیدار با مدیركل آموزش و پرورش این استان با بیان اینکه شجره طیبه بسیج براساس ژرف‌اندیشی و آینده‌نگری امام خمینی(ره) تشکیل شد، گفت: امروز و در چهلمین سالگرد تشکیل این شجره طیبه اهمیت و ضرورت تشکیل این نهاد مردمی بیش از پیش برای همگان آشکار شده و بسیج طِی چهار دهه عمر با برکت خود همواره مدافع انقلاب اسلامی و در خط مُقدم مقابله با توطئه‌های دشمنان این مرز و بوم نقش‌آفرینی کرده است.
وی با تاکید بر اینکه بسیج یکی از ارکان اصلی اقتدار دفاعی کشور است، افزود: صیانت از امنیت پایدار کشور و حضور فعال در عرصه خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی برگ‌های زرین کارنامه نهاد مردمی بسیج هستند.
فرمانده سپاه فجر بیان كرد: برگزاری اردوهای جهادی و محرومیت‌زدایی در سراسر استان، اهدای چند هزار جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند در فارس و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات محروم کلان‌شهر شیراز نمونه‌های کوچکی از برکات شجره طیبه بسیج و سپاه در فارس هستند.
وی ادامه داد: این شجره طیبه که اعضای آن از اقشار مختلف جامعه هستند همواره بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی در هر عرصه‌ای که انقلاب اسلامی نیاز داشته به‌صورت فعال حضور یافته و روحیه خدمت خالصانه و بی ریا و کار جهادی و انقلابی شاخصه اصلی بسیجیان است.
غیاثی با بیان اینکه شهدای بسیج نمونه و شاخص جوانان مومن و انقلابی هستند، گفت: رسالت مهم آموزش و پرورش معرفی این شهدای والا مقام به دانش‌آموزان است و اگر مراکز آموزشی در این موضوع موفق عمل کنند بدون شک نسل نوجوان و جوان کشور از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مصون خواهد ماند.
وی با تصریح اینکه شهید استاد مطهری بهترین الگو برای معلمان و اساتید هستند، افزود: دارا بودن مؤلفه روحیه و تفکر بسیجی لازمه و پیش نیاز معلمِ تراز انقلاب اسلامی است و چنین آموزگاری است که می‌تواند در تربیت نسل مومن و انقلابی و تحقق جامعه اسلامی به‌صورت موثر نقش‌آفرینی کند.
فرمانده سپاه فجر با تأکید بر اینکه بسیج می‌تواند به‌عنوان پرچمدار جهاد علمی در کشور نقش‌آفرینی کند، افزود: در سال‌های اخیر طرح‌های متنوعی درسازمان بسیج دانش‌آموزی و سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان فارس در راستای آموزش و حمایت از دانش‌آموزان نخبه بسیجی اجرا شده‌اند و در این زمینه آماده همکاری و تعامل بیشتر با مسئولان آموزش و پرورش هستیم.
غیاثی با بیان اینکه ترویج فرهنگ بسیجی نیاز اصلی جامعه امروز است، گفت: آنچه امروز می‌تواند مبدا تحول و تعالی در حوزه علم، فرهنگ و هنر باشد نگاه و تفکر بسیجی بر اساس اصول انقلاب اسلامی است و نقش آموزش و پرورش به‌دلیل ارتباط مستمر با نسل آینده‌ساز کشور در تحقق این موضوع غیر قابل چشم‌پوشی است.

انتهای پیام
captcha