توصیه‌های پزشكی و بهداشتی به زائران اربعین
کد خبر: 3844513
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳

توصیه‌های پزشكی و بهداشتی به زائران اربعین

گروه اجتماعی ــ مسئول كمیته بهداشت و درمان موكب احمدبن موسی(ع) به ارائه توصیه‌های بهداشتی و پزشكی برای زائران اربعین پرداخت و از آنان خواست تا برای حفظ سلامت خود و سایر زائران به این توصیه‌ها توجه كنند.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد ابراهیمی‌فرد، مسئول کمیته بهداشت و درمان موكب احمدبن موسی(ع) شب گذشته، اول مهرماه در گردهمایی خادمان این موكب گفت: كمیته بهداشت و درمان فعالیت خودش را در قالب دو درمانگاه عمومی ویژه بانوان و آقایان آغاز كرد.

وی با بیان اینكه كلیه خدمات عمومی پزشكی در این درمانگاه‌ها ارائه می‌شوند، افزود:‌ در میان موكب‌های اربعین، موكب احمدبن موسی(ع) به لحاظ تجهیزات پزشكی مجهزترین است.
ابراهیمی‌فرد اظهار كرد: امسال 36 نفر از كمیته بهداشت و درمان به كربلا اعزام می‌شوند تا بتوانند به زائران اربعین خدمت‌رسانی كنند كه تمام این افراد از طریق بسیج جامعه پزشكی شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینكه در سال گذشته حدود 150 هزار خدمت پزشكی را به‌صورت شبانه‌روزی به زائران اربعین ارائه دادیم، به ارائه توصیه‌های بهداشتی در خصوص ایام اربعین پرداخت.
مسئول كمیته بهداشت و درمان موكب احمدبن موسی(ع) گفت: افرادی كه از داروهای خاص استفاده می‌كنند باید در سفر اربعین هم حتماً داروهای خود را به اندازه كافی و با دستور مصرف همراه داشته باشند.
مسئول کمیته بهداشت و درمان موكب احمدبن موسی(ع) بیشترین علت مراجعه به پزشك در ایام اربعین را بیماری‌های سرپایی مثل سرماخوردگی، سردرد و اسهال عنوان كرد و گفت: زائران داروهای این بیماری‌ها اعم از داروهای سرماخوردگی و حساسیت همراه داشته باشند.

براهیمی‌فرد به زائران اربعین توصیه كرد كه حتماً وسایل شخصی انفرادی را همراه داشته باشند و از لباس‌های نخی به خصوص برای لباس‌های زیر استفاده كنند.
مسئول كمیته بهداشت و درمان موكب احمدبن موسی(ع) ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوای عراق و وجود گرد و غبار داشتن مواردی نظیر ماسك یك بار مصرف، كرم ضد آفتاب، كلاه‌ لبه‌دار برای جلوگیری از آفتاب به زائران اربعین توصیه می‌شود.

وی بیان كرد: به‌منظور جلوگیری از گرفتگی عضلات پا و کمراستفاده از جوراب‌های نخی توصیه می‌شود و همچنین از لیموترش و آب آشامیدنی به همراه نمک حتماً استفاده شود.
ابراهیمی‌فرد به زائران توصیه كرد كه از خوردن غذاهای سرخ كردنی و آلوده در طول مسیر به جد پرهیز كنند و رعایت بهداشت را انجام دهند و در طول مسیر راهپیمایی از ریختن زباله بپرهیزند و هنگام سرماخوردگی هم از روبوسی و دست دادن با دیگران امتناع كنند.
انتهای پیام

captcha