فرهنگ انتظار را در اربعین ترویج دهیم
کد خبر: 3844493
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

فرهنگ انتظار را در اربعین ترویج دهیم

گروه اجتماعی ـ فرمانده قرارگاه امنیتی امام علی(ع) با بیان اینكه تمام دنیا باید امام حسین(ع) را بشناسد تا حضرت مهدی(عج) را بشناسند، گفت: در اربعین فرهنگ انتظار و مهدویت را ترویج دهیم.

به گزارش ایكنا از فارس، سردار غلامحسین غیب‌پرور، فرمانده قرارگاه امنیتی امام علی(ع) شب گذشته، اول مهرماه درگردهمایی خادمان موكب احمدبن موسی(ع) استان فارس با بیان اینكه روح سفر اربعین دلالت بر یک پیام فرهنگی بزرگ دارد و نباید از آن غفلت كنیم، گفت: یكی از نكاتی كه باید بدان توجه كنیم چرایی و چیستی جنگ تحمیلی است.
وی افزود: چرایی جنگ در دلیل انقلاب اسلامی است یعنی اگر انقلاب اسلامی اتفاق نمی‌افتاد دلیلی هم بر ایجاد جنگ نبود زیرا انقلاب اسلامی می‌خواست پیام عاشورا را به گوش جهانیان برساند اما این مسئله را تحمل نكردند و 8 سال جنگ تحمیل شد.
غیب‌پرور دلیل پیروزی رزمندگان اسلام و ملت ایران را در دفاع مقدس فرهنگ عاشورا و حماسه حسینی دانست كه همگی همت و ایستادگی كردند و خداوند هم پیروزی را شامل حل آنان كرد.
مدیرعامل موكب احمدبن موسی(ع) با بیان اینكه در تمام وصیتنامه‌های شهدا نام عاشورا و امام حسین(ع) آمده است، گفت: در اربعین حسینی مهم‌ترین كار پیام‌رسانی عاشوراست و اصولاً ارزشمندی سفر اربعین هم به همین است كه در روایات و احادیث هم بر آن سفارش بسیار شده است تا انسان بدین واسطه خود را در ساحت مقدس امام حسین(ع) قرار دهد.


پیام اربعین، آزادگی و مقاومت است

وی،‌ پیام اربعین را آزادگی و مقاومت دانست و گفت: تمام دنیا باید امام حسین(ع) را بشناسد تا حضرت مهدی(عج) را بشناسد و این نكته مهم و ظریفی است لذا این سال‌ها كه هر سال پیاه‌روی اربعین پررونق‌تر برگزار می‌شود، باید تلاش كنیم تا امام حسین(ع) را جهانی كنیم و اگر این اتفاق افتاد، آن زمان حضرت حجت جهانی خواهد شد.
غیب‌پرور خطاب به موكب‌داران از آنان خواست تا ارزش كارشان را در خدمت به زائران امام حسین(ع) بدانند و ادامه داد: همه شما باید تلاش كنیم تا در عین اینكه به زائران خدمت می‌كنید، یك عنصر فرهنگی هم باشید تا بتوانیم در اربعین فرهنگ انتظار و مهدویت را ترویج دهیم.
فرمانده قرارگاه امنیتی امام علی(ع) با بیان اینكه شیعه بر سه پایه غدیر عاشورا و انتظار است،‌ گفت: از عاشورا و حماسه حسینی باید خوب استفاده کنیم برای اینکه انتظار را خوب بیان کنیم.
وی تأكید كرد: در موکب احمدبن موسی(ع) ترویج فرهنگ مهدویت باید جزو لاینفک فعالیت‌ها باشد و خادمان فرهنگی در جای جای موکب باید درباره حضرت مهدی(عج) بگویند و بنویسند در غیراین صورت ضعف ماست.
مدیرعامل موكب‌ احمدبن موسی(ع) در ادامه از مسئولان كمیته‌ها خواست تا راه را برای جوانان كرده و از ظرفیت‌ آنان استفاده كنند، گفت: مطالبه مقام معظم رهبری میدان دادن به جوانان است و اگر به این مسئله توجه نكنیم، یك نقیصه داریم و باید بپذیریم كه جوانان انرژی بیشتر، خلاقیت و ابتكار و انگیزه بیشتری دارند و زود خسته نمی‌شوند.
انتهای پیام

captcha