«اصحاب یمین» فارس آغاز به كار كرد
کد خبر: 3844355
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲

«اصحاب یمین» فارس آغاز به كار كرد

گروه اجتماعی ـ همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس نمایشگاهی با عنوان «اصحاب یمین» در جوار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس برپا شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفته دفاع مقدس با عنوان «اصحاب یمین» امروز، اول مهرماه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در جنب اداره‌كل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس برگزار شد.
نیما زارع، مسئول برپایی این نمایشگاه در این رابطه به خبرنگار ایكنا گفت: این نمایشگاه با مشاركت برخی از دستگاه‌ها و گروه‌های مردمی و به‌همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس طی ایام هفته دفاع مقدس برپا شده است.
وی زمان بازدید این نمایشگاه را هر روز بعد از نماز مغرب و عشاء تا ساعت 23 اعلام كرد و افزود: نمایشگاه مذكور در چند بخش تشكیل شده است كه یكی از بخش‌های جذاب آن بخش تجهیزات نظامی و عملیاتی است كه با كمك همكاران در ارشد آجا و لشكر عملیاتی 19 فجر ایجاد شده است و شامل برخی از ادوات سبك نظامی است كه قابلیت استقرار در نمایشگاه را داشته است.
زارع اظهار كرد: بخش دیگر نمایشگاه غرفه‌هاست كه در آن هم محصولات فرهنگی ارائه می‌شود و هم نقش اقشار مختلف اعم از زنان، عشایر، تیم‌های پزشكی و غیره در دوران دفاع مقدس احصا و تبیین می‌شود.
وی بخش دیگر نمایشگاه را بخش پردیس كودكان اعلام كرد و گفت: برای اینكه بتوانیم كودكان و نوجوانان را با مفاهیم دفاع مقدس آشنا كنیم اقدام به شبیه‌سازی یك عملیات كوچك دوران دفاع مقدس برای آنان كردیم كه در آن كودكان و نوجوانان با اجازه والدینشان در این عملیات شركت می‌كند و این عملیات یك فضای تهیجی است تا كودكان و نوجوانان بتوانند به فضاهای دوران دفاع مقدس آشنا شوند.
مسئول نمایشگاه «اصحاب یمین» اظهار كرد: بخش دیگر نمایشگاه هم ایجاد یك نگارخانه طی 24 اسلاید است كه در آن تاریخ معاصر ایران از زمان قاجار تا دفاع مقدس ارائه می‌شود و این یك كار تحقیقاتی بوده كه ماه‌ها زمان برده است.
زارع ادامه داد: در این بخش نمایش می‌دهیم كه وسعت سرزمین ایران از زمان قاجار چه اندازه بوده و در زمان هر پادشاهی چقدر از خاك این كشور جدا شده است تا به دفاع مقدس می‌رسیم و با وجودی كه دشمن قریب 23 هزار كیلومتر از كشورمان را تسخیر كرده بود، طی 8 سال جنگ توانستیم آنان را به عقب برانیم و حتی یك متر از كشورمان به دست دشمن نیفتاد.
وی بیان كرد: بخش سوم نمایشگاه هم تبیین بیانیه گام دوم انقلاب برای دستیابی به آن نقطه مطلوب به خصوص در چشم‌انداز 1404 است كه باید به این مسئله توجه شود كه كجا بودیم و به كجا رسیدیم.
مسئول نمایشگاه «اصحاب یمین» در پایان یادآور شد: در كنار این نمایشگاه هر شب نیز برنامه دفاع مقدس با عنوان «سمن بویان» در محل موزه دفاع مقدس فارس با همكاری صدا و سیما از ساعت 21 تا 22:15 به‌صورت زنده اجرا و پخش می‌شود كه اقشار مختلف مردم در این برنامه حضور می‌یابند.
انتهای پیام

captcha