900 هزار دانش‌آموز فارس راهی مدارس شدند
کد خبر: 3844340
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸

900 هزار دانش‌آموز فارس راهی مدارس شدند

گروه اجتماعی ـ مدیركل آموزش و پرورش فارس با بیان اینكه امروز قریب 900 هزار دانش‌آموز استان راهی مدارس می‌شوند، گفت: قریب 9 هزار واحد آموزشی پذیرای قدوم دانش‌آموزان است.

به گزارش ایكنا از فارس، آیین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس امروز، اول مهرماه در دبیرستان دخترانه مختارنامه ناحیه 4 شیراز برگزار شد.
علی عسكر نجفی، مدیركل آموزش و پرورش فارس در این مراسم یاد و خاطره شهدای عزیز 8 سال دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: هر ساله مراسم بازگشایی مدارس مقارن می‌شود، با هفته دفاع مقدس که یادآور رشادت‌ها، شجاعت‌ها، ایثارگری‌های ملت غیور ایران در 8 سال دفاع از آب و خاک و کیان میهن اسلامی است.
وی افزود: در این روزها که فضای تهدید مستکبران بر آسمان کشور ما سایه افکنده جا دارد که فرهنگ شهادت، رشادت، شجاعت و دلیری را بیش از پیش در ذهن و روان دانش‌آموزانمان جاری و ساری کنیم و به آنان بیاموزیم که با الهام از مکتب امام حسین(ع) رهروان خوبی برای شهدای عزیزمان باشند.
نجفی اظهار كرد: امروز نزدیک به 900 هزار دانش‌آموز راهی مدارس استان فارس می‌شوند و قریب 9 هزار واحد آموزشی پذیرای قدوم دانش‌آموزان است و 65 هزار همکار آموزشی، اداری، خدماتی و اجرایی در خدمت دانش‌آموزان هستند .
مدیركل آموزش و پرورش فارس با اشاره به افزایش فضاهای آموزشی در سال جاری گفت: امسال توانستیم کلاس‌های بیشتری را به مجموعه کلاس‌های موجود استان اضافه کنیم و در آغازین روزهای مهر 22 پروژه بزرگ آموزشی به بهره‌برداری می‌رسد که نزدیک به 400 کلاس درس به مجموع کلاس‌های درس اضافه می‌شود.
وی ادامه داد: این روند در طول سال تحصیلی هم ادامه خواهد داشت و با تکمیل بیشتر فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی زمینه‌های استفاده بهتر دانش‌آموزان از این فضاهای ایمن و استاندارد را فراهم می‌کنیم.
نجفی با اشاره به ساماندهی نیروها و رفع کمبودها در سال جدید گفت: در سال تحصیلی جدید با کمبود نزدیک 9 هزار و 100 نیروی انسانی روبه‌رو بودیم که با جذب نزدیک به 2 هزار و پانصد نیروی جدید و اقدامات لازم در این زمینه توانستیم این کمبودها را رفع و امروز همه کلاس‌های درس ما از معلم برخوردارند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: در زمینه تجهیزات تلاش‌های بسیاری شده و قریب به 2 میلیارد تجهیزات ورزشی در اختیار مدارس استان قرار خواهد گرفت.
وی با تأکید بر لزوم توسعه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ایی برای دانش‌آموزان گفت: در این راستا امروز بزرگترین هنرستان کشور را به بهره‌برداری می‌رسانیم که نزدیک به یك هزار و 200 هنرآموز و هنرجو در قالب 11 رشته مهارتی کار خود را آغاز خواهند کرد.
نجفی گفت: در زمینه استفاده از فضاهای آموزشی بزرگ و فاخر مجموعه حیات طیبه را که در کشور بی نظیر است، امروز مورد بهره‌برداری قرار می‌دهیم که بیش از 2 هزار دانش‌آموز ناحیه 4 آموزش و پرورش در این آموزشگاه مشغول به تحصیل خواهند شد که یک حرکت خوب و مثبتی در جهت تامین فضای آموزشی برای دانش‌آموزان است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس به تعاملات و همکاری‌های خوب در حوزه‌های مختلف با دیگر دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: در خصوص کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت و کسانی که توان تهیه ملزومات زندگی خود در امر تحصیل را ندارند جشن عاطفه‌ها را با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در 10 و 11 مهرماه آغاز خواهیم کرد تا دانش‌آموزان عزیزمان در کمال نشاط، پویایی و شادابی سال تحصیلی را بگذرانند و دوران خوبی را تجربه کنند.
وی گفت: معتقدیم آموزش و پرورش نباید فقط خلاصه به کلاس درس و مشق و مسائل علمی و فنآورانه باشد بلکه باید به ابعاد وجودی دانش‌آموزان هم توجه شود.
نجفی در پایان گفت: امیدواریم که با اجرای سند تحول بنیادین به عنوان اصلی‌ترین و محوری‌ترین برنامه وزارت آموزش و پرورش به تربیت چند ساحتی، چند بعدی دانش‌آموزان توجه ویژه شود تا بتوانیم شهروندانی تربیت کنیم که در آینده در برابر آسیب‌های اجتماعی که امروز به شدت جامعه را تهدید می‌کنند، بتوانند ایستادگی کنند.
الله‌یار رضایی، رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز نیز در این مراسم گفت: امروز شاهد راه‌اندازی بزرگترین مجتمع آموزشی و پرورشی دولتی استان فارس همراه با زنگ بازگشایی مدارس هستیم که مراحل ساخت آن از ابتدا تا انتها طی 7 ماه انجام گرفته است.
وی افزود: امسال علی‌رغم تمام کمبودهای مالی 13 پروژه دیگر در این ناحیه کلید خورده و یا افتتاح شده که در تاریخ آموزش و پرورش این ناحیه بی مانند بوده است.
انتهای پیام

captcha