نتیجه درس‌آموزی جبهه‌ها، اقتدار و استقلال امروز كشور است
کد خبر: 3844329
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴

نتیجه درس‌آموزی جبهه‌ها، اقتدار و استقلال امروز كشور است

گروه اجتماعی ـ معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینكه جبهه‌های جنگ مانند مدرسه و دانشگاه درس‌ها داده است، گفت: در جبهه درس ایثار، عشق، عزتمندی، شجاعت بود و محصول آن امروز اقتدار و استقلال کشور است.

به گزارش ایكنا از فارس، مجید قدمی، معاون وزیر آموزش و پرورش امروز، اول مهرماه در آیین زنگ آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس فارس كه در دبیرستان دخترانه مختارنامه ناحیه 4 شیراز برگزار شد، یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: امروز امنیت کشور ما مرهون خون شهداست.
وی در تشریح علت تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس گفت: از آنجا که جبهه خود مانند مدرسه و دانشگاه درس‌ها داده است و این‌ها در واقع دو چیز نیستند بلکه یک پیام مشترک دارند که باید پیام جبهه را فرزندان ما بشنوند، بفهمند و عمل کنند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور افزود: در جبهه درس ایثار، عشق، عزتمندی، شجاعت بود و محصول آن امروز اقتدار و استقلال کشور است.
قدمی به هجمه تهاجم فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: امروز ایران اسلامی، ایران 40 سال پیش نیست و هر کسی به این مرز و بوم چشمی داشته باشد سیلی می‌خورد و دشمنان این مسئله را خوب فهمیده‌اند.
وی با بیان اینکه ایران امروز با قدرت دانشمندان در زمره چند کشور اول جهان از نظر نظامی است، گفت: با تکیه بر دانش فرزندانمان و علم دانشمندانمان به این نقطه رسیده‌ایم که اگر پهپادی به حریم ما بیاید به راحتی ساقط می‌شود.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ضمن تشکر از رزمندگان و ایثارگران گفت: اینکه ایران امروز در مسیر عزت است مرهون تلاش رزمندگان و ایثارگران است.
قدمی، وظیفه دانش‌آموزان را تلاش برای کسب علم و دانش و حفظ اقتداری که شهدا به ارمغان آوردند دانست و گفت: شما دانش‌آموزان باید درس بخوانید تا مسیر اقتدار علمی که باعث اقتدار کشور شده است را بتوانیم ادامه دهیم.
وی گفت: امسال اول مهرماه بیش از 14 میلیون و 600 هزار نفر در بیش از 110 هزار مدرسه تحصیل را آغاز می‌کنند و در این راستا بیش از یك میلیون نفر معلم و کادر خدماتی و آموزشی مشغول خدمت هستند و بیش از 45 هزار میلیارد هزینه در بردارد.
انتهای پیام

captcha