سند تحول بنیادین هرچه سریع‌تر عملیاتی شود
کد خبر: 3844327
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶

سند تحول بنیادین هرچه سریع‌تر عملیاتی شود

گروه اجتماعی ـ استاندار فارس با بیان اینكه نیازمند تحول در محتوای آموزشی مدارس هستیم، گفت: این امر مهم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دیده شده و باید با سرعت به سمت و سوی عملیاتی شدن پیش ببریم.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، اول مهرماه در آیین استانی زنگ آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس كه در دبیرستان دخترانه مختارنامه ناحیه 4 شیراز برگزار شد، با اشاره به همزمانی بازگشایی مدارس و هفته بزرگداشت دفاع مقدس، گفت: امید است دانش‌آموزان بتوانند به‌عنوان سربازان پرتلاش، ادامه‌دهنده مسیر راه پر فراز و نشیب سربازانی باشند که از کیان این نظام و ملت دفاع کردند و همچنین بتوانند در عرصه علم و دانش و فرا رفتن از مرزهای علم برای این کشور در آینده افتخار بیافرینند.

وی افزود: با مرور خاطرات دوران دفاع مقدس می‌بینیم که در کنار همرزمان شهیدمان در جبهه‌ها، درس‌های بزرگی را از رشادت‌های این عزیزان آموختیم و در آن دوران معلمین  و سیاست‌گذاران این کشور به گونه‌ای دانش‌آموزان را تربیت کردند که توانستند افتخارات بزرگی را برای این مملکت رقم بزنند.

رحیمی ابراز امیدواری كرد: امروز هم نظام آموزش و پرورش، مربیان، معلمین و اساتید ما نیز به گونه‌ای نونهالان و نوجوانان و جوانان ما را آموزش بدهند که آن‌ها هم بتوانند در آینده افتخارآفرینی كرده و پرچم  پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر قله‌های دانش در کل عالم به اهتزاز درآورند که دور از دسترس نیست.

استاندار فارس تأكید كرد: باید به گونه‌ای رفتار کنیم که دانش‌آموزان آرزو کنند زودتر فصل بازگشایی مدرسه شروع شود تا دوستانشان را ببینند و بتوانند به گفت‌وگو با هم بپردازند، تبادل تجربه داشته و تمرین انتقاد، کار گروهی و تمرین عشق و محبت و نوع دوستی را با هم‌نوع خود داشته باشد و قطعاً با زنده‌ کردن و پروراندن چنین صفات پسندیده و قابل قبول است که محیط آموزشی ما یک محیط  آموزشی مطلوب خواهد بود.

وی یادآور شد: مربیان و معلمان باید حفظ کرامت، احترام، اخلاق و رفتار پسندیده را در همین مکان‌ها به دانش‌آموزان انتقال دهند، چرا که این‌ها آینده‌سازان فردای این کشور هستند و رعایت قانون، احترام به قانون، کار جمعی و مسئولیت‌پذیری در همین محیط ها است که آموزش داده می‌شود.

رحیمی با تاکید بر اینکه هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری است، افزود: این سرمایه‌گذاری در بلند مدت پاسخ می‌دهد و اگر امروز شاهد تحول و توسعه در اقتصاد، اجتماع، سیاست و فرهنگ در کشور هستیم، در اثر سرمایه‌گذاری‌هایی است که بر روی آموزش و پرورش انجام شده است.

استاندار فارس با بیان اینکه  در آموزش و پرورش با چند مقوله اساسی مواجه هستیم، گفت: اولین مقوله مربیان و معلمان هستند که باید کرامت آن‌ها حفظ شود، به نیازمندی‌های آن‌ها پاسخ داده شود و مطالبات به حق آن‌ها را رسیدگی کرد و صحبت و سخن آنان را خوب شنید.

وی افزود: مقوله دیگر محتوای آموزشی است که نیازمند تحول در آن هستیم که این امر مهم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دیده شده و باید با سرعت به سمت و سوی عملیاتی شدن پیش ببریم.

رحیمی همچنین گفت: مقوله بعد دانش‌آموز است که باید تمام صفات خوب انسانی و متعالی اسلامی را در چنین کانون‌ها و مکان‌هایی آموزش ببیند و فرصت برای شکوفا شدن خلاقیت او در همین مکان‌ها فراهم شود  و مقوله آخر بحث کالبد و فضاهای آموزشی است که در مجموعه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس به این موضوع مهم هم اهتمام لازم را خواهند داشت.

انتهای پیام

captcha