توزیع 1200 بسته آموزشی و فرهنگی در مدارس مناطق محروم شیراز
کد خبر: 3844313
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶

توزیع 1200 بسته آموزشی و فرهنگی در مدارس مناطق محروم شیراز

گروه اجتماعی ـ همزمان با آغاز سال تحصیلی، یك هزار و 200 بسته آموزشی و فرهنگ میان دانش‌آموزان مناطق محروم شیراز توزیع شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم نواختن زنگ بازگشایی مدارس امروز، اول مهرماه با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و مسئولان ارشد استان فارس در مدرسه مختارنامه ناحیه 4 شیراز برگزار شد.
پس از پایان این مراسم، مسئولان حاضر در این برنامه در شهرك مهرگان شیراز حاضر شدند و جشن آغاز سال تحصیلی را در مدارس این منطقه و در جمع دانش‌آموزان برگزار کردند.
در این مراسم همچنین بیش از 1200 بسته آموزشی و فرهنگی که به‌همت شرکت توزیع برق استان و کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس تهیه شده بود، در بین دانش‌آموزان این مدارس توزیع شد.
علی عسكر نجفی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس در حاشیه این مراسم گفت: تلاش ما این است که نگذاریم هیچ دانش‌آموزی در مناطق محروم از تحصیل باز بماند.
وی افزود: در سال تحصیلی 99-98 نزدیک به یک‌صد و هفتاد هزار دانش‌آموز در مناطق محروم استان تحت پوشش هستند که مهم‌ترین کار ما این است که تحت پوشش تحصیلی را در این مناطق بالا ببریم تا دانش‌آموزان نیازمند از تحصیل باز نمانند.
نجفی با اشاره به بهره‌برداری از بیش از 400 کلاس درس در سطح استان فارس، گفت: تقریباً نیمی از این کلاس‌ها در روستاها، مناطق عشایری و سایر مناطق محروم استان قرار دارند، همچنین به لحاظ تهیه نوشت‌افزار و پوشاک نیز از خیرین و از توانمندی‌های دستگاه‌های بیرون از آموزش و پرورش استفاده کرده‌ایم تا بتوانیم کمک کنیم دانش‌آموزان در تهیه ملزومات اولیه تحصیلشان باز نمانند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها در روز دهم مهرماه، گفت: این مراسم با همکاری آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و امید است مبالغ خوبی جمع‌آوری شود که بتوان از این طریق به دانش‌آموزان بی بضاعت کمک کرد.
وی افزود: در طول سال تحصیلی برنامه‌های مختلفی برای دانش‌آموزان بی بضاعت پیش‌بینی شده و به لحاظ آموزشی نیز مشاورین خاصی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود و در کنار آن نیز کمک هزینه‌هایی در نظر گرفته می‌شود و تلاش ما این است که رنج زندگی مانع تحصیل آن‌ها نشود.
انتهای پیام

captcha