«ترنم وحی» قرآنیان فارس را فراخواند
کد خبر: 3844302
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳

«ترنم وحی» قرآنیان فارس را فراخواند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ بزرگترین جشنواره قرآنی استان فارس با عنوان «ترنم وحی» در سه سطح دانش‌آموزی، دانشجویی و عموم مردم برگزار می‌شود.

سیدمصطفی موسوی، مدیر تعلیم و تربیت ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از برگزاری بزرگترین جشنواره قرآنی این استان خبر داد و گفت: این جشنواره با عنوان «ترنم وحی» در سه سطح دانش‌آموزی، دانشجویی و عموم مردم برگزار می‌شود.
وی افزود: جشنواره مذكور به‌همت مرکز قرآن و عترت ناحیه بسیج دانشجویی استان با همکاری مؤسسه قرآنی ذکر جمیل، دانشکده علوم قرآنی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.


اجرای جشنواره در سه محور

موسوی با بیان اینكه جشنواره مذكور در سال جاری با سبک جدید گروهی و با محورهای جدید کاملاً کاربردی برای اولین بار در کشور اجرا خواهد شد، گفت: این جشنواره در سطح استانی و در سه محور قرآن، كتابخوانی و پژوهش‌های قرآنی برگزار خواهد شد.
وی گفت: ثبت‌نام در این جشنواره قرآنی از امروز، اول مهرماه آغاز و تا 20 آبان‌ماه انجام می‌شود كه زمان برگزاری این جشنواره هم در 7 آذرماه سال جاری همزمان با هفته بسیج برگزار می‌شود.
مدیر تعلیم و تربیت ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس بیان كرد: در شیوه‌های قدیمی جشنواره‌های قرآنی که از اول انقلاب تاکنون برگزار می‌شد، اولاً مسابقات به صورت انفرادی بود و معمولاً یک عده افراد خاصی هر ساله در مسابقات شرکت می‌کردند و حائز رتبه‌های برتر می‌شدند و ما شاهد رشد خاصی در عرصه مسابقات نبودیم و دوم هم با توجه به موازی کاری که بین دستگاه‌های مختلف اجرایی در برگزاری مسابقات قرآن هست معمولاً به همین سبک انفرادی و تکراری مسابقات را برگزار می‌کردند و شاهد ابتکار و خلاقیتی در عرصه مسابقات نبودیم و سوم نیز با توجه به ضعف قشر مذهبی و قرآنی کشور در کار تیمی و گروهی تصمیم به آن گرفتیم که برای اولین بار در کشور به سبک و روش جدیدی عمل کنیم.


اشاره به شیوه برگزاری جشنواره

موسوی افزود: شیوه این مسابقات به شکل آموزشی، مسابقه‌ای و گروهی است که افراد شرکت‌کننده همزمان از زمان ثبت‌نام تا زمان مسابقه هم آموزش می‌بینند و هم در مسابقه شرکت می‌کنند که جمع امتیاز کل گروه نفرات برتر را مشخص می‌کند. به این شکل که افراد به‌صورت گروه‌های 5 نفره در مسابقه شرکت می‌کنند که یک نفر که توانمندی قرآنی خوبی دارد به عنوان سرگروه قرار می‌گیرد و به 4 نفر که باید مبتدی باشند، آموزش قرآن می‌دهد و در نهایت هر 5 نفر در مسابقه شرکت می‌کنند.
مدیر تعلیم و تربیت ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس اظهار كرد: در بخش قرآن شرکت‌کنندگان در دو سوره واقعه و حجرات که برای مسابقه انتخاب شده باید همه بخش‌های حفظ، ترجمه و مفاهیم، تفسیر، ترتیل و قرائت دو سوره را شرکت کنند و نهایتاً جمع امتیاز 5 نفر گروه برتر را مشخص می‌كند.
وی اضافه كرد: در بخش کتابخوانی که به‌صورت گروه‌های 5 نفره و در قالب لیگ مناظره و کنفرانس برگزار می‌شود و کتاب انسان در قرآن شهید مطهری جلد 1 الی 6 انتخاب شده است، جمع امتیازها گروه برتر را مشخص می‌کند.
موسوی ادامه داد: در بخش سوم که بخش پژوهش‌های قرآنی است و با هدف کاربردی کردن آیات قرآن در زندگی و اجتماع است، گروه‌های 5 نفره در دو بخش احصاء نظام مسائل و مشکلات کشور و ارائه راهکار قرآنی برای خروج از این مشکلات و همچنین در بخش اعجاز علمی قرآن و مباحث علمی قرآن به‌صورت گروهی در مسابقه شرکت می‌کنند که در دو قالب مقاله و کنفرانس برگزار می‌شود و جمع امتیازها گروه برتر را مشخص می‌کند.
مدیر تعلیم و تربیت ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینكه نتایج بخش پژوهش‌های بخش سوم به مرکز پژوهش‌های مجلس تقدیم خواهد شد، گفت: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند به ناحیه بسیج دانشجویی استان، معاونت تعلیم و تربیت مراجعه كنند ضمن اینكه شماره تماس 09037504804 نیز آماده پاسخگویی به سئوالات علاقه‌مندان است.
انتهای پیام

captcha