جامعه کنونی به رشد و پرورش شهریارهای جدید نیازمند است
کد خبر: 3843747
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲

جامعه کنونی به رشد و پرورش شهریارهای جدید نیازمند است

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه جامعه کنونی به رشد و پرورش شهریارهای جدید در عرصه شعر و شاعری نیازمند است، تصریح کرد: مسئولان فرهنگی استان باید برنامه‌هایی را در راستای رشد فرهنگی و آشنایی نسل جوان با ادبیات ترکی و فارسی به‌صورت مدون برگزار کنند.

جامعه کنونی به رشد و پرورش شهریارهای جدید نیازمند است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سیدهادی طباطبایی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی، ظهر امروز، ۳۰ شهریورماه، در مراسم بزرگداشت شهریار و روز ملی شعر و ادب فارسی اظهار کرد: جامعه آذربایجان به شهریار و شهریارهای جدیدی در عرصه شعر و شاعری نیازمند است تا بتوانند همچون شهریار، آثاری ماندگار برای جامعه و جهانیان به یادگار بگذارند.

وی افزود: شهریار در چندین برهه حساس تاریخی زندگی کرده و دیوان اشعار شهریار یک منبع مهم تاریخی محسوب می‌شود که که بدون سفارش شخصی و به‌صورت خاص و از دل و جان مردم سروده شده است.

طباطبایی ادامه داد: ابعاد شعر شهریار از منظومه‌های ترکی تا اشعار روان او بسیار بی‌بدیل بوده و می‌توان جایگاه شهریار، این شاعر معاصر در شعر ترکی و فارسی را بی‌بدیل و بدون جایگزین ارزیابی کرد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی استان باید برنامه‌هایی را در راستای رشد فرهنگی و آشنایی نسل جوان با ادبیات ترکی و فارسی به‌صورت مدون برگزار کنند.
انتهای پیام

captcha