کتاب و کتابخوانی یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ دفاع مقدس است
کد خبر: 3843746
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷

کتاب و کتابخوانی یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ دفاع مقدس است

گروه اجتماعی - معاون هماهنگ‌کننده دانشگاه امام خامنه‌ای انزلی مقوله کتاب و کتابخوانی را یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه چاپ و نشر کتب دفاع مقدس اهتمام ویژه‌ای دارد.

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار اصغر شکرالهی، معاون هماهنگ‌کننده دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای انزلی امروز، 30 شهریورماه در همایش «تورقی بر کتاب دفاع مقدس»، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت‌سال دفاع مقدس، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس برای ملت ایران یک هفته ویژه و به‌یادماندنی است، زیرا فداکاری‌ها و رشادت‌های مردان و زنان این سرزمین را یادآوری می‌کند.

وی هفته دفاع مقدس را نماد مظلومیت ملتی دانست که در آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی‌شان مورد هجوم بیگانگان قرار گرفتند و افزود:‌ معمار کبیر انقلاب اسلامی(ره) شرط پیروزی در جنگ تحمیلی را حضور مردم در صحنه دفاع و استقامت در برابر دشمنان دانست و لذا هفته دفاع مقدس مصداق بارز آیه «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم» است.

معاون هماهنگ‌کننده دانشگاه امام خامنه‌ای انزلی ایثار و مقاومت رزمندگان اسلام در هشت‌سال دفاع مقدس را ادای تکلیف الهی دانست و تصریح کرد: بنا بر فرموده امام راحل، دفاع مقدس چهره کریه غرب را که در پشت نقاب حمایت از حقوق بشر پنهان شده بود، آشکار کرد و استکبار جهانی را به خاک مذلت کشاند.

شکرالهی صدور انقلاب به دنیا را یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس دانست و یادآور شد: به اذعان دوست و دشمن ایران اسلامی پیروز نهایی در هشت‌سال جنگ تحمیلی بود، زیرا استکبار جهانی به اهدافی که در منطقه غرب آسیا طراحی کرده بود، نرسید. بی‌تردید اگر امروز در عرصه‌های مختلف توانسته‌ایم حرفی برای گفتن داشته باشیم به برکت خون شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم است.

وی ترویج فرهنگ دفاع مقدس را مطالبه مقام معظم رهبری دانست و عنوان کرد: نباید خودمان را به هشت‌سال دفاع مقدس محدود کنیم و باید تکلیف‌مدار باشیم، یعنی همانگونه که نسل اول انقلاب به تکلیف خود در زمان و مکان عمل کرد، ما نیز امروز با الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس به تکلیف زمان و مکان خودمان عمل کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده دانشگاه امام خامنه‌ای انزلی مقوله کتاب و کتابخوانی را یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه چاپ و نشر کتب دفاع مقدس اهتمام ویژه‌ای دارد و تاکنون از عناوین بسیار زیادی رونمایی کرده است. خوشبختانه فرهنگ کتابخوانی در تمامی رده‌های سپاه وجود دارد.

وی کتب دفاع مقدس را فرصت خوبی برای نزدیک کردن مردم به فرهنگ ایثار و شهادت دانست و متذکر شد: اگر می‌خواهیم به سمت رشد و توسعه و بالندگی حرکت کنیم بایستی به مقوله کتاب و کتابخوانی به ویژه در حوزه دفاع مقدس اهتمام داشته باشیم.

عباس بایرامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نیز، از دفاع مقدس به عنوان میراث گرانبهای ایران یاد کرد و متذکر شد: اتحاد و انسجام و همبستگی مردم موجب شد در هشت‌سال جنگ تحمیلی مقابل دشمن بعثی بایستیم و پیروز شویم.

وی با بیان اینکه بسیاری از ابعاد و زوایای دفاع مقدس مغفول مانده است، تصریح کرد: ما در دفاع مقدس تنها با کشور عراق مواجه نبودیم، بلکه استکبار جهانی صحنه‌گردان اصلی این جنگ نابرابر بود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با تاکید بر لزوم انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان با ادبیات مخصوص این نسل و با استفاده از ابزار هنر، یادآور شد: نسل‌های امروز و فردا باید الگوهای ناب دفاع مقدس را بشناسند و لذا امروز باید بتوانیم از طریق فرهنگ کتاب و مطالعه به تجزیه و تحلیل دستاوردهای دفاع مقدس بپردازیم.

به گزارش ایکنا، همایش «تورقی بر کتاب دفاع مقدس» به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس امروز، 30 شهریورماه در سالن اجتماعات دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای انزلی برگزار شد.

انتهای پیام

captcha