اوقاف و امور خیریه استان قم آماده خدمت‌رسانی به مردم است
کد خبر: 3843702
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
مدیرکل اوقاف قم:

اوقاف و امور خیریه استان قم آماده خدمت‌رسانی به مردم است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف استان قم با بیان اینکه زمینه انواع و اقسام خدمت‌ها به مردم در اوقاف فراهم است، گفت: باید بر اساس احوالات و سیره ائمه اطهار(ع)، همین رویه را در پیش بگیریم و خود را وقف مردم کنیم.

زمینه خدمت به مردم در اوقاف فراهم استبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف استان قم  امروز 30 شهریورماه در نشست پرسنلی با حضور کارکنان اوقاف استان و شهرستان قم اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «إِنَّ أَوْلَي النَّاسِ بِإِبْراهيمَ لَلَّذينَ اتَّبَعُوهُ وَ هذَا النَّبِيُّ وَ الَّذينَ آمَنُوا وَ اللَّهُ وَلِيُّ الْمُؤْمِنينَ» به این معنا که نزدیکترین مردم به ابراهیم کسانی هستند که از او پیروی کردند و نیز این پیامبر(ص) و کسانی که ایمان آورده‌اند و خدا یاور و سرپرست مؤمنان است.

وی افزود: شخصی نزد امام باقر(ع) آمد و عرض کرد احساس می‌کنم در حال هلاکت هستم زیرا اموی هستم و در قرآن از آن‌ها به سلسله ملعونه یاد شده، حضرت فرمودند تو اهل بیتی هستی نه اموی چرا که اصل و نسب ملاک اصلی نبوده و معیار اساسی، پیروی تو از حق و حقیقت یعنی اهل بیت عصمت و طهارت است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه شخصی به دلیل بی حرمتی به اهل بیت(ع) خوابی ترسناک دیده بود گفت: او در خواب عنوان کرده بود من از سلاله رسول‌الله(ص) هستم و می‌خواهم او را ببینم و زمانی که دیده بود ایشان فرموده بودند باید به جهنم بروی چرا که کارت به جایی رسیده که به فرزند من بی حرمتی می‌کنی؛ و زمانی که از خواب بیدار شده بود تصمیم به عذرخواهی از امام معصوم گرفته بود بنابراین نتیجه می‌گیریم اصل و نسب، ملاک سعادت و شقاوت نیست بلکه معیار اساسی، تبعیت از راه درست است.
 
وی ادامه داد: حضرت محمد(ص) همواره تاکید داشتند که باید عبد شکور باشیم چرا که خداوند نعمت‌های بسیاری به ما بخشیده و اگر تمام عمر فقط برای یکی از آنها سجده کنیم، باز هم حقیقت شکر را بجا نیاورده‌ایم.
 
اسکندری با بیان اینکه اگر دیدیم از کسی خطایی سر زد، فردا حق نداریم با همان نگاه به او بنگریم چه بسا که شب هنگام توبه کرده باشد، گفت: اگر کسی حقیقتا توبه کند، خداوند از او می‌پذیرد و توبه‌کار انسانی پاک خواهد بود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: در مراودات و ارتباطات اجتماعی، وظیفه داریم بر مبنای دستورات دینی و فرمایشات ائمه هدی(ع) عمل کنیم.
 
وی با اشاره به اهمیت عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) گفت: اگر قلب انسان بر مظلومیت شخصی مانند حسین(ع) به درد بیاید، نشان‌دهنده عشق و ارادت درونی او نسبت به فرهنگ عاشورا و خاندان وحی است.
 
اسکندری افزود: با این همه این مسائل جای تبعیت از امام حسین(ع) و دیگر اهل بیت(ع) را نمی‌گیرد زیرا تبعیت مقوله دیگری است و پاداش و ثواب دیگری هم برای آن در نظر گرفته شده‌است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اهمیت کار مدافعان حرم گفت: این افراد مرد عمل هستند و زمانی که می‌بینند حرم زینبی و فرهنگ حسینی در خطر است، از جا بر می‌خیزند و به دفاع از عقایدشان می‌پردازند.
 
وی یادآوری کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) در کربلا اقدامی انجام داد که دارای ابعادی مختلف حماسی و عبادی است و در عین حال شخصیت ایشان در رفع گرفتاری انسان‌ها هم امر مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
 
اسکندری با اشاره به سیره اهل بیت(ع) در ارتباط با کمک به نیازمندان و رفع گرفتاری مردم تصریح کرد: امام صادق(ع) حتی به مردمانی که ارتباط خوبی با شیعیان و اهل بیت نداشتند هم کمک می‌کردند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه زمینه انواع و اقسام خدمت‌ها به مردم در اوقاف فراهم است، گفت: باید بر اساس احوالات و سیره ائمه اطهار(ع)، همین رویه را در پیش بگیریم و خود را وقف مردم کنیم.
 
انتهای پیام
captcha