ولایت‌مداری و ارادت قلبی به اهل‌بیت(ع)؛ شاخصه مردم استان مرکزی
کد خبر: 3843334
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی:

ولایت‌مداری و ارادت قلبی به اهل‌بیت(ع)؛ شاخصه مردم استان مرکزی

گروه اجتماعی – امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی گفت: استان مرکزی بخش اعظم تاریخ پرافتخار کشور را رقم زدند از جمله آنان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام راحل، آیت الله اراکی، پروفسور حسابی و ۶۲۰۰ شهید را می‌توان نام برد و این همه نشان از ولایت‌مداری و ارادت قلبی به اهل‌بیت(ع) ایثار و ایمان مردم پاک‌سرشت مردم استان دارد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی به اجلاسیه امیران و 1400 شهید استان مرکزی که امروز 28 شهریور ماه در اراک برگزار شد، شاخصه اصلی مردم استان مرکزی را ولایت‌مداری و ارادت قلبی به اهل‌بیت(ع) دانست.

این بیانیه که توسط امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی قرائت شد به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا.

با سلام و صلوات به پیشگاه منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر(عج) و درود به روح پرفتوح بنیانگذار انقلاب اسلامی، سلام و درود به ارواح طیبه شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم و آرزوی سلامتی و طول عمر بابرکت برای فرمانده کل قوا و ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای و سلام و تحیت به خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان سرافراز که با صبر و بردباری خود موجب سربلندی و شکوفایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

دوران هشت ساله دفاع مقدس که در امتداد نهضت عاشورا و مکتب سرخ شهادت رقم خورده است برگ زرینی در تاریخ پر فراز و نشیب نظام جمهوری اسلامی و یادآور رشادت‌ها و مجاهدت رزمندگانی است که با نثار خون پاک خود از دین، شرف و حریت و سرزمین جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده و صحنه‌های با شکوهی از حماسه، ایثار، شجاعت و فداکاری را پدید آوردند. دفاع مقدس گنجینه‌ای ارزشمند برای نسل امروز و فردای جامعه اسلامی ما بوده و باور عمیق به قدرت و نصرت الهی، تلاش جهادی یقین به توانمندی‌های درونی، ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان را به عنوان نقشه راه سربلندی برای ما تبیین می‌کند.

تکریم و تعظیم به مقام والای شهیدان وظیفه و ضرورت غیر قابل انکار است شهدا با تأسی از سیره شهدا حضرت اباعبدالله علیه السلام درس فداکاری، وفاداری از خود گذشتگی و شجاعت شهامت صداقت را آموختند و در عمل نیز به اثبات رساندند و در راه دفاع از اهداف اسلام جانفشانی نموده و حماسه‌های جاویدی را در دوران دفاع مقدس و پس از آن در دفاع از حریم ولایت آفریدند.

استان مرکزی این سرزمین گوهر‌خیز همواره مهد پرورش انسان‌هایی خدا‌جو، علما، دانشمندان، ادیبان و شهیدان بزرگی است که بخش اعظم تاریخ پرافتخار کشور را رقم زدند از جمله آنان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام راحل، آیت الله اراکی، پروفسور حسابی و ۶۲۰۰ شهید را می‌توان نام برد و این همه نشان از ولایت‌مداری و ارادت قلبی به اهل‌بیت علیهم السلام، ایثار و ایمان مردم پاک‌سرشت مردم استان دارد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با تقدیم ۱۴۰۰ شهید والامقام سهم عظیمی در کسب افتخارات دارد، خانواده شهدای گرانقدر که در طول سالها با صبر و استقامت مثال زدنی همواره بر عهد خود با نظام جمهوری اسلامی ثابت‌قدم ماندند همواره مایه مباهات نظام جمهوری اسلامی بوده و افتخار بزرگی برای ملت محسوب می‌شود.

مطمئن باشید فرزندان غیور شما در ارتش جمهوری اسلامی ایران آنچنان که در طول دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم آل الله با تقدیم بیش از ۴۸هزار شهید گرانقدر همچنین امیران سرلشکر خلبان شهید منصور وطن‌لو، دریادار علی زارع نعمتی، عباس اسلامی‌نیا، داوود احمدی بیغش و جودکی دین خود را به نظام و انقلاب اسلامی ادا کردند دوشادوش سایر نیروهای مسلح همواره در راه سرخ شهادت ثابت قدم مانده و اجازه نخواهیم داد خون شهیدان پاک گرانقدر پایمال گردد و در راه اعتلای اسلام و انقلاب از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود.

در خاتمه از همه مجاهدان و دست‌اندرکاران خدوم و ولایی این اجلاسیه عظیم به جهت اقدامات‌ مؤثر و ماندگار فرهنگی که نیاز امروز جامعه ما می‌باشد تقدیر و تشکر می‌نمایم و سی و نهمین سالگرد دفاع مقدس این سند افتخار و ماندگار حماسه‌آفرینی‌های ملت شریف و نیروهای مسلح غیور ایران اسلامی را ارج نهاده و برای همه ایثارگران و رهروان صدیقشان موفقیت و تایید خداوند بزرگ را در ضمن توجهات حضرت حق و امام زمان(عج) و رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری فرماندهی معظم کل قوا را از خداوند منان خواستارم.

سید عبدالرحیم موسوی

انتهای پیام

captcha