روایت وزیر نفت از آخرین نبرد
کد خبر: 3843271
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵

روایت وزیر نفت از آخرین نبرد

گروه جهاد و حماسه ــ وزیر نفت در گردهمایی فرماندهان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد با اشاره به آخرین نبردش در جنگ اقتصادی، گفت: شرایط اقتصادی حاکم بر کشور از زمان جنگ سخت‌تر است، زیرا در زمان جنگ نفت را بدون هیچ محدودیتی می‌فروختیم و با پول حاصل از فروش آن مایحتاجمان را تأمین می‌کردیم.

روایت وزیر نفت از آخرین نبردبه گزارش خبرنگار ایکنا، سی‌و یکمین گردهمایی فرماندهان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد صبح امروز، ۲۸ شهریورماه، با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت؛ محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مقامات لشکری، کشوری، فرماندهان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد در سالن همایش خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

بیژن زنگنه با اشاره به سابقه آشنایی با این جمع که به حدود 40 سال قبل برمی‌گردد، بیان کرد: اکنون شرایطی که از نظر اقتصادی بر کشور حاکم است، از زمان جنگ سخت‌تر شده، به این دلیل که در زمان جنگ نفت را بدون هیچ محدودیتی می‌فروختیم و پول حاصل از فروش آن در بانک‌ها قرار می‌گرفت و هر چی می‌خواستیم می‌خریدیم.

وی اظهار کرد: اکنون مسئولان با همان روحیه‌ای کار می‌کنند که در زمان جنگ کار می‌کردند؛ من اسم این دوران را برای خودم آخرین نبرد گذاشته‌ام. این جنگ ما با آمریکا و رژیم صیهونیستی است. منافقان با حضورشان در کاخ سفید می‌خواهند دوباره تجدید حضور کنند، آنها هیچ وقت به این اندازه در چهل سال بعد از انقلاب، در کاخ سفید نفوذ نداشته‌اند.

زنگنه ادامه داد: اکنون عملیات منافقین به وسیله آمریکا پشتیبانی می‌شود، نسل جوان ما نمی‌دانند اینها چه کسانی هستند، در حالی که من و شما دیده‌ایم چه کارها و چه وطن‌فروشی‌هایی کرده‌اند. بنابراین این نبردی است که باید مردانه بایستیم و سخت پایداری کنیم و قطعاً خداوند هم با این تدبیری که ما در همه امور داشته باشیم یار و یاور ماست.

براساس گزارش ایکنا فروزنده، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه این مراسم گفت: جنگ نماد شجاعت و فداکاری و یکپارچگی است‌. نتایج جنگ در ابتدا قابل پیش‌بینی نبود و ما موفق شدیم سرزمین و اعتقاداتمان را حفظ کرده و دستاوردهایمان را توسعه دهیم و تلاش‌هایمان نمادی برای آزاد زیستن و همراه با ارزش های اسلامی و انسانی باشد.

وی افزود: جنگ با همه خوبی‌هایی که داشت امروز مورد سؤال قرار می گیرد. این چراها از طرف کسانی است که در شروع و در ایستادگی و در پایان آن نبودند. امروز در جنگ اقتصادی هستیم و اثری که بر زندگی اقتصادی جامعه می‌گذارد و فشاری که به مردم وارد می‌آید بیش از زمان جنگ است. امروز اقتصاد مورد تعرض قرار گرفته است.

فروزنده تصریح کرد: صداقت در جنگ یکی از موارد مهمی بود که همراه با اعتقاد بود و موجب توسعه شجاعت شده بود. آنچه در جنگ موج می‌زد اعتقاد بود. اعتماد به جوانان در دفاع مقدس موجب تقویت جهاد و سپاه و بسیج شد. اعتماد امام به جوانان سبب شد که آنها با خطا و تجربه موفق شوند.

وی گفت: اگر نگاهی به کارهای خود بکنیم، می‌بینیم که چقدر اشتباه کرده‌ایم. ما استرسی برای تصمیم‌گیری نداشتیم و اگر قرار بود برای تمام کارهایمان پرونده‌سازی شود تصمیم‌گیری ممکن نبود. اعتماد، شجاعت را پشتیبانی می‌کند. جامعه امروز نیاز به اعتماد دارد. در والفجر ۸ پل بعثت نماد اعتماد به جوانان جهاد و صنایع کشور بود و این پل یک طرح نو بود اما تبدیل به یک اثر تاریخی شد.

وی یادآور شد: امروز در شرایط سخت تحریم اقتصادی هستیم و مدیران باید ریسک کنند و ممکن است خطر ریسک بالای ۵۰ درصد باشد. اکنون همه مسیرها بسته است و چاره‌ای جز ریسک کردن نیست.

پیروز حناچی، شهردار تهران، نیز در ادامه گفت: در سال ۶۵ حضور ۶ ماهه دانشجویان عمران در جنگ اجباری شد که نقش مهمی در ساخت بیمارستانهای صحرایی و سایر سازه‌های عمرانی داشتند.

وی تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس با همه تلخی‌هایش باید به درستی به نسل آینده انتقال یابد. اگر امروز در سامانه موشکی قدرت داریم این ریشه در جنگ دارد. در حوزه پزشکی در بیمارستان سینا بخش تروما داریم که این نیز ریشه در جنگ دارد و حرفی برای گفتن داریم.

گزارش ایکنا حاکی است که در این مراسم از یدالله شمایلی به عنوان جهادگر نمونه با اهدای لوح و هدایایی تجلیل و قدردانی شد. همچنین از دو عنوان کتاب پنج جلدی و سامانه سراج رونمایی شد.

یادآور می‌شود سامانه سراج شامل بیش از ۱۹ هزار سند، عکس، فیلم و خاطرات جنگ جهاد است.


انتهای پیام

captcha