موكب اربعینی استان فارس در مرز خسروی برپا می‌شود
کد خبر: 3843215
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱

موكب اربعینی استان فارس در مرز خسروی برپا می‌شود

گروه اجتماعی ـ معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس از برپایی موكب اربعین این اداره‌كل در مرز خسروی خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته موكب اربعینی استان فارس در مرز شلمچه برپا می‌شد، اما امسال به مرز تازه‌بازشده خسروی می‌رود.

حجت‌الاسلام رحیم صفری گرائی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به برپایی موكب سازمان اوقاف در ایام اربعین در لب مرز ایران گفت: طی چند سال گذشته اداره‌كل اوقاف فارس همراه با ادارات اوقاف استان‌های دیگری نظیر بوشهر و كهگیلویه اقدام به برپایی موكب در ایام اربعین در مرز شلمچه می‌كرد.
وی افزود: امسال با باز شدن مرز خسروی، استان فارس به این مرز می‌رود و در آنجا موكب اربعینی را برپا كرده و به زائران اباعبدالله‌(ع) خدمت‌رسانی خواهد كرد.
صفری گرائی یادآور شد: مرز خسروی دارای كوتاه‌ترین فاصله با عتبات عالیات است كه پیش‌بینی می‌شود به همین دلیل و همچنین نزدیك بودن به مركز كشورمان، شلوغ‌ترین مرز امسال در ایام اربعین باشد.
معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: از آنجا كه استان فارس همواره در برپایی موكب‌ها یكی از استان‌های قوی در كشور محسوب می‌شود، به‌همین دلیل مأموریت خدمت‌رسانی در مرز خسروی كه شلوغ خواهد بود، به فارس سپرده شده است.
وی اظهار كرد: به یاری خدا در هفته آینده به استان كرمانشاه رفته و با مسئولان مرز خسروی به گفت‌وگو و تعامل خواهیم پرداخت تا بتوانیم به یاری خدا به خوبی به زائران امام حسین(ع) خدمت‌رسانی كنیم.
صفری گرائی همچنین گفت: مرز خسروی از سال 92 به دلایل امنیتی بسته شده بود و امسال برای اولین بار به روی زائران اربعین باز خواهد شد.
انتهای پیام

captcha