برخورد با حذف نام شهدا در تابلوی خیابان‌ها/ برنامه‌های هفته دفاع مقدس تشریح شد
کد خبر: 3843096
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱

برخورد با حذف نام شهدا در تابلوی خیابان‌ها/ برنامه‌های هفته دفاع مقدس تشریح شد

گروه اجتماعی ـ مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به حذف نام شهدا در تابلوی خیابان‌ها و كوچه‌های برخی از شهرها تأكید كرد: نام شهدا حذف شدنی نیست و ما هم با حذف نام شهدا در تابلوی خيابان‌ها و كوچه‌ها برخورد خواهیم كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، سعید كوشكی، مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز، 27 شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: امروز اگر مشاهده می‌كنیم دشمنانی كه هر لحظه منتظر شكست ایران هستند اما خداوند اجازه نداده است كه اقتدار كشور را به هم بزنند، به دلیل رشادت‌های شهدا و رزمندگان دفاع مقدس و مدافع حرم و وطن است.


عوامل اصلی تداوم حیات انقلاب

وی با بیان اینكه سه عنصر اصلی در طول حیات انقلاب اسلامی در این 40 سال نقش خود را به خوبی ایفا كردند تا ایران به‌عنوان یكی از قدرت‌های منطقه شناخته شود، گفت: نخست امامین انقلاب اعم از امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای است كه با ایستادگی در مقابل دشمنان و با هدایت و جانفشانی امروز انقلاب را به سرحدات نفوذ معنوی در نقاط مختلف دنیا رسانده‌اند چرا كه امروز سربازان انقلاب مرز معنوی انقلاب را گسترش می‌دهند.
كوشكی، عامل دوم را مردم دانست و گفت: اگر مردم سختی‌ها را تحمل نكنند، انقلاب نمی‌تواند پیش‌رود و این مردم بودند كه سختی‌ها را تحمل كردند تا انقلاب بتواند از بحران‌ها عبور كند.
مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ادامه داد: عامل سوم پیش‌قراولان جهاد و شهادت هستند كه جان خود را كف دست گذاشته و از سرحدات مرزی كشور دفاع كردند.


برخورد با حذف نام شهدا در تابلوی خیابان‌ها
وی در ادامه با اشاره به حذف كلمه شهید در تابلوی خیابان‌های در برخی از شهرها گفت: نام شهید حذف‌شدنی نیست و امیدواریم جریان نفوذ فرصت پیدا نكند كه نام شهدا را حذف كند ضمن اینكه ما هم با چنین چیزی مقابله می‌كنیم و اجازه نمی‌دهیم كه كسی نام شهید را حذف كند.
كوشكی یادآور شد:‌ در سایر كشورهای دنیا، همیشه به نیكی از قهرمانان كشور خودشان یاد كرده و همواره نام آنان را در همه جا زنده نگه‌ می‌دارند اما متأسفانه برخی در كشورمان سعی در حذف نام شهدا دارند و این ملت اهل علم و فن هرگز چنین چیزی را نمی‌پذیرد البته در استان فارس چنین چیزی وجود ندارد اما در عین حال به جد این مسئله را پیگیری می‌كنیم ضمن اینكه باید بدانیم كسی كه تحمل شنیدن نام شهید را ندارد، خداوند لیاقت را به او نداده است كه بتواند مورد شفاعت شهدا قرار گیرد.


تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس
مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: شعار هفته دفاع مقدس در سال جاری «ما پیروزیم» انتخاب شده است و در این راستا 400 برنامه محوری در شیراز و هزاران برنامه در سطح شهرستان‌های استان فارس طی این هفته برگزار می‌شود.
وی با بیان اینكه با محوریت اداره‌كل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس نیز 33 برنامه محوری و اساسی طی این هفته اجرا خواهد شد، گفت: یك نمایشگاه تركیبی در مقابل این اداره‌كل طی مدت 12 روز برپا خواهد شد كه هم شامل نمایش تاریخ معاصر ایران، هم تجهیزات دفاعی و هم آثار دفاع مقدس است.
كوشكی، اجرای برنامه شبی با شهدا به‌صورت زنده از صدا و سیمای فارس را به‌مدت 10 شب از دیگر برنامه‌های این ایام اعلام كرد و گفت: در این برنامه‌ها یك شب با ادبیات دفاع مقدس خواهد بود كه در آن از 10 كتاب آماده انتشار دوران دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.
این یادگار دوران دفاع مقدس، اجرای برنامه‌های رادیویی مرتبط با هفته دفاع مقدس، اعزام راویان به مدارس و دانشگاه‌ها، برپایی رژه نیروهای مسلح در صبح روز یكشنبه، 31 شهریورماه به‌میزبانی سپاه فجر، رونمایی از تمبر یادبود و شناسنامه شهدا، گردهمایی روحانیان ایثارگر در دوران دفاع مقدس، پیش‌یادواره‌های سرداران آتش ویژه گرامیداشت رزمندگان توپخانه در 4 شهر جهرم، كازرون، فسا و نورآباد، عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا، اجرای برنامه پیاده‌روی ورزشی از محل آرامگاه شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار تا گلزای شهدای شیراز، اجرای گروه سرود حماسی و خیابانی را از جمله برنامه‌های این ایام اعلام كرد.
به گفته وی، اجرای ویژه برنامه نكودشت جهادگران دفاع مقدس در تاریخ 8 مهرماه ویژه رزمندگان مهندسی رزمی دفاع مقدس، نكوداشت جامعه ایثارگری استان فارس از دیگر برنامه‌های این ایام هستند.


برپایی گردهمایی رزمندگان دفاع مقدس
كوشكی با بیان اینكه‌ استان فارس در دوران دفاع مقدس دارای 220 هزار رزمنده، معادل رزمندگان 7 استان كشور بوده است و از این تعداد 15 هزار نفر شهید، 40 هزار جانباز و 2300 آزاده هستند، گفت: بنا داریم تا در تاریخ 7 مهرماه گردهمایی رزمندگان دفاع مقدس استان فارس را در حرم شاهچراغ(ع) برگزار كنیم.
مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از تقدیم 800 جانباز بالای 50 درصد از استان فارس به انقلاب خبر داد و گفت: این افراد جان خود را برای حفظ كشور و اسلام اهدا كردند.


امروز كشور نیاز به رزمندگان قلم به دست دارد
وی با بیان اینكه یكی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس برگزاری همایش تجلیل از سرداران جنگ سخت و نرم است، گفت: امروز فضای كشور به رزمنده قلم به دست و متخصص در حوزه جنگ نرم نیاز دارد.
كوشكی همچنین گفت: سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته فرمانده ارشد ارتش و هفته بعد هم یكی از فرماندهان سپاه به‌مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس خواهد بود.
مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینكه شهدای شاخص استان را به خوبی به مردم معرفی نكردیم، گفت: در این راستا معرفی 16 شهید شاخص استان فارس را بر روی سایت بنیاد حفظ آثار قرار دادیم و بنا شده است تا ادارات تصویر این شهدا را در ادارات خوب نصب كنند تا بتوانیم این شهدای شاخص را معرفی كنیم.


آخرین وضعیت موزه دفاع مقدس
وی در ادامه در پاسخ به خبرنگار در خصوص آخرین وضعیت موزه دفاع مقدس و دائرةالمعارف رزمندگان استان فارس گفت: درباره موزه دفاع مقدس شأن و منزلت استان فارس بسیار بیشتر از این‌هاست البته ما محتوای موزه را آماده كردیم و امیدواریم با همت مسئولان این كار به سرانجام برسد و برنامه‌ریزی كردیم تا پایان سال 1400 تكلیف این باغ موزه روشن شود.
كوشكی گفت: در خصوص دائرةالمعارف دفاع مقدس هم كارهای اولیه انجام شده است اما از همین‌جا از اساتید و كسانی كه مسلط به مستندسازی هستند برای جمع‌آوری این دائرةالمعارف دعوت به عمل می‌آوریم و تلاش ما بر این است كه فارس تبدیل به قطب فرهنگی دفاع مقدس شود.
انتهای پیام

captcha